اخبار خراسان رضوی؛ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد

تردد ناوگان ترانزیتی از پایانه‌های مرزی خراسان رضوی ۴۱ درصد رشد داشته

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تردد ناوگان ترانزیتی ورودی در سال ۱۴۰۲ دارای رشد ۴ درصدی و تردد ناوگان ترانزیتی خروجی دارای رشد ۴۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ بود.

کد خبر: ۱۶۳۴۱۶
۱۶:۰۱ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۳

 

دیدارنیوز ـ خراسان رضوی: جعفر شهامت در گفتگو با ایسنا در خصوص تردد ناوگان ترانزیتی ورودی و خروجی از پایانه‌های مرزی فعال استان طی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن اظهار کرد: تردد ناوگان ترانزیتی ورودی در سال ۱۴۰۲ دارای رشد ۴ درصدی و تردد ناوگان ترانزیتی خروجی دارای رشد ۴۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ بود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، از مجموع پایانه‌های مرزی استان بیش از ۴۱۱ هزار تردد حامل بار صادراتی، وارداتی و ترانزیتی انجام شده که نزدیک به ۶ میلیون تن بوده که از نظر تردد ۳۰ درصد و از نظر تناژ جابجا شده ۳۹ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: بیش از ۹۸ هزار تردد ناوگان صادراتی و بیش از ۵۸۰۰ تردد ناوگان حامل کالای وارداتی در سال گذشته ثبت شده است.

شهامت با اشاره به رشد تردد نسبت به سال گذشته عنوان کرد: نزدیک به ۴۰ هزار تردد ناوگان حامل کالای ترانزیتی با ۸۳۳ هزار و ۷۲۴ تن از پایانه‌های مرزی استان وارد کشور شده است که از لحاظ تردد ۴ درصد و از لحاظ تناژ ۵۳ درصد رشد داشته است.

وی در رابطه با خروج کامیون‌های حامل کالای ترانزیتی از طریق پایانه‌های مرزی استان، گفت: بیش از ۱۲۷ هزار ناوگان حامل کالای ترانزیتی با ۲ میلیون و ۶۴۳ هزار تن از پایانه‌های مرزی استان از کشور خارج شده که از لحاظ تردد ۴۱ درصد و از لحاظ تناژ ۴۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در خصوص درصد تغییرات تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی از مرز‌های مشترک با ترکمنستان به مقصد کشور‌های آسیای میانه در ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن عنوان کرد: تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی از مرز‌های مشترک با ترکمنستان به ترتیب با ۲ و ۲۸ درصد رشد همراه بوده است.

شهامت در رابطه با تردد روزانه از مرز دوغارون و ترکمنستان افزود: میانگین تردد روزانه از مرز دوغارون در مجموع ورود و خروج ۵۵۰ دستگاه و میانگین تردد روزانه از مرز‌های مشترک با ترکمنستان در مجموع ورود و خروج ۶۸۰ دستگاه بوده است.

وی عنوان کرد: بیشترین افرایش ترانزیت خروجی با ۸۳ درصد رشد مربوط به پایانه مرزی دوغارون و بیشترین افزایش ترانزیت ورودی با ۷۶ درصد رشد مربوط به پایانه مرزی لطف‌آباد در سال ۱۴۰۲ بوده است. همچنین بیشترین افزایش تردد ناوگان صادراتی مربوط به پایانه مرزی لطف‌آباد و بیشترین افزایش تردد ناوگان وارداتی مربوط به سرخس است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: