اقامت ۲۸۴ هزار مسافر نوروزی در کردستان

منصور مهرزاد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان می‌گوید ۲۸۴ هزار و ۴۱۱ نفر از مسافران نوروزی در این استان اقامت داشته‌اند.

کد خبر: ۱۶۳۲۷۳
۱۰:۵۸ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۳

دیدارنیوز: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: تاکنون ۲۸۴ هزار و ۴۱۱ نفر از مسافران نوروزی در کردستان اقامت داشته‌اند.

منصور مهرزاد به ارائه آمار تعداد مهمانان نوروزی در استان پرداخت و اظهار داشت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا نهم فروردین ماه جاری ۲۸۴ هزار و ۴۱۱ نفر در کردستان اقامت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در همین مدت نیز یک میلیون و ۱۴۵ هزار نفر از جاذبه‌ها و اماکن تاریخی استان کردستان بازدید کرده‌اند، افزود: همچنین تعداد مسافران ورودی از عراق به مرز کشور - باشماق مریوان ۱۹ هزار و مسافران خروجی از این مرز ۱۷ هزار و ۳۵۰ نفر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در پاسخ به این سؤال که آیا هنوز ظرفیت پذیرش مسافران نوروزی وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر ظرفیت پذیرش اقامتگاه‌های شهرستان‌های «سنندج، دیواندره، بانه و مریوان» تکمیل شده و مهمانان باید از شهرستان‌های جایگزین استفاده کنند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون امکان ظرفیت پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در شهرستان «سقز، قروه، بیجار و سروآباد» وجود دارد و در این شهرستان‌ها مشکلی نداریم.

مهرزاد در پاسخ به این سؤال که برخی گله‌مندی‌ها و پول‌های اضافی از مهمانان نوروزی در اقامتگاه‌های اورامان گرفته شده است؟ آیا مطلع هستید؟ اذعان داشت: برخی موارد گزارش شده، اما مربوط به اماکن شخصی بوده است، مراکز مجوزدار هیچ پول اضافی از مسافران نمی‌گیرند و نمی‌توانند بگیرند چراکه نظارت کامل بر نحوه عملکرد آنان وجود دارد و در صورت احراز، پروانه فعالیت آنان باطل می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کردستان ابراز داشت: امیدواریم با نظارت همه‌جانبه، شرایط را برای رضایت هرچه بیشتر مردم و مهمانان نوروزی فراهم کنیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: