یادداشتی از امیر دبیری مهر

«صدیقی» یک فرد نیست

در روزهای اخیر انتقادها از کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران به دلیل ماجرای باغ ازگل به شدت افزایش یافته و حتی برخی وکلای دادگستری خواستار استعفای او هستند. امیر دبیری مهر در یادداشتی به این موضوع اشاره کرده و نوشته است: صدیقی یک فرد نیست؛ نماینده یک تفکری است که ایران را به اینجا رسانده.

کد خبر: ۱۶۳۲۴۴
۰۹:۵۱ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

دیدارنیوز _ امیر دبیری مهر*: کاظم صدیقی یک فرد نیست، یک امام جماعت نیست یک روضه خوان نیست که اگر بود بخاطر داشتن مواضعش بر اساس اصل آزادی بیان و عقیده قابل تحمل بود.

مشکل ما مردم ایران اینجاست که یک مقام با مسوولیت‌های مختلف و شبکه با نفوذ در حاکمیت و برخوردار از ثروت و قدرت است که سخنان و عملکرد او و امثال او که شوربختانه کم هم‌نیستند در زندگی همه ما تاثیرگذار است.

افرادی که گفته‌ها و سخنان و تصمیماتشان نه با عقل نسبتی دارد نه با اخلاق و نه با دین محمدی. بلکه ترکیب و معجونی است از خرافات و موهومات با قصد و نیت دنیاطلبی و قدرت خواهی.

اگر امروز پاسپورت ایرانی اعتبار ندارد
اگر تورم کشور در جهان بی مانند است
اگر سرمایه گذاری خارجی انجام نمی‌شود
اگر جوانان از دین گریزان شدند
اگر اراذل و سارقین و خفت گیر‌ها در شهر مانور قدرت می‌دهند
اگر فاصله طبقاتی بی داد می‌کند
اگر مهر و‌ محبتی بین ملت و دولت وجود ندارد
و هزار، اما و‌اگر دیگر ..

صدقه سر حضور و قدرت و نفوذ جناب صدیقی و امثالهم است که حتی در پی اتهام سو استفاده ۱۰۰۰ میلیارد تومانی و برخلاف نص صریح سیره مولا علی نه از اریکه قدرت کنار می‌روند و نه کنار گذاشته می‌شوند.

واقعا جامعه ایرانی با این همه متخصص و دانشمند شایسته این است که امثالهم در جایگاه و نقش رهبران معنوی و دینی را ایفا کنند؟! حاشا و کلا.

زمانی جوانان همنشینی و‌هم کلامی با موسی صدر و مرتضی مطهری و محمدحسین بهشتی و طالقانی را مایه افتخار و رشد خود می‌دانستند، اما به تدریج کار به جایی رسیده که دانی و دانیم.

من هم این تذکرات را نه از این جهت که تاثیری داشته باشد می‌دهم بلکه می‌گویم تا بدانند این مردم آگاه هستند و می‌فهمند.

* نویسنده، پژوهشگر و مدرس علوم انسانی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: