در خاورمیانه چه خبر است

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ماه رمضان امسال با همیشه فرق دارد

در صد و‌ پنجاه و نهمین روز از «طوفان الاقصی» و جنگ میان اسرائیل و حماس، ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار مردم بی‌دفاع در غزه در ابتدای ماه مبارک رمضان است.

کد خبر: ۱۶۲۶۱۱
۰۹:۰۷ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد صد و پنجاه و نهمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید:

ساعت: ۰۹:۰۲/ ماه رمضان امسال در غزه با همیشه فرق دارد

برق توسط اسرائیل در آغاز درگیری قطع شد، بیشتر زیرساخت‌های بهداشتی و برق از بین رفته و حداقل مقدار سوخت مجاز به قلمرو برای راه‌اندازی پمپ‌ها یا ژنراتور‌ها کافی نیست. در همه جا، گاری‌ها جایگزین ماشین‌ها به عنوان روش اصلی حمل و نقل شده اند.

به نقل از جماران، بحسین العوده که خانه اش در شهر غزه در هفته‌های اول جنگ ویران شد، ماه گذشته تمام پس انداز خود را صرف بردن همسر و سه فرزند خردسالش به قاهره کرد. او ماند تا از والدین سالخورده و ناخوش خود مراقبت کند که برای سفر بسیار ضعیف هستند.

او به گاردین می‌گوید: ما همیشه برای ماه رمضان با هم بودیم. اما از هم جدا شدیم. نمی‌دانم چطور به بچه هایم توضیح بدهم. فرزند خردسالم شروع به صحبت کردن کرده و من فقط در صورتی می‌توانم صدای او را بشنوم که اتصال اینترنتی پیدا کنم. امری که بسیار سخت است.

ساعت: ۰۸:۵۵/ قدردانی معاون رئیس جمهور از مواضع قطر در حمایت از مردم غزه

«انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان در دیدار با وزیر توسعه اجتماعی و خانواده قطر در مقر سازمان ملل در نیویورک، از مواضع دوحه در حمایت از مردم غزه قدردانی و ابراز امیدواری کرد با همکاری کشور‌های اسلامی هرچه سریعتر آتش بس فوری در غزه برقرار شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: