در خاورمیانه چه خبر است

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حماس به مطالبات خود پایبند است

در صد و‌ پنجاه و ششمین روز از «طوفان الاقصی» و جنگ میان اسرائیل و حماس، ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار مردم بی‌دفاع در غزه است.

کد خبر: ۱۶۲۴۴۵
۰۸:۳۲ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد صد و پنجاه و ششمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید:

ساعت: ۰۸:۳۰/ ادعای بایدن: نتانیاهو حق دفاع از اسرائیل را دارد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه مدعی شد که نخست‌وزیر اسرائیل حق دفاع از این رژیم با کشتار مردم نوار غزه و به بهانه مقابله با حماس را دارد.

به نقل از فارس، بایدن در مصاحبه با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی توضیح داد: به نظر من، نتانیاهو با وادار کردن جهان به مخالفت با آنچه در غزه انجام می‌دهد، بیشتر به اسرائیل آسیب می‌رساند.

ساعت: ۰۸:۲۲/ حماس: به مطالبات خود درباره آتش‌بس دائمی در غزه پایبندیم

وال استریت ژورنال آمریکا به نقل از حسام بدران، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، روز شنبه نوشت که این جنبش به خواسته‌های خود برای آتش‌بس دائمی در نوار غزه که شاهد جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی است، پایبند است.

به نقل از ایسنا، این روزنامه نوشت رقابت برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه در زمانی حساس با نزدیک شدن به ماه رمضان در روز دوشنبه جاری در جریان است، در حالی که تنش‌ها در قدس اشغالی رو به تشدید است، جایی که ده‌ها هزار فلسطینی با وجود محدودیت‌های رفت و آمد به دنبال رسیدن به مسجد الاقصی هستند، مسجدی که تحت کنترل امنیتی صهیونیست‌ها قرار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: