برج «آب بوارده» مرمت شد

با اعلام مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان، پاکسازی محوطه اطراف برج آب بوارده، اصلاح جدول‌ها، معابر و مسیر‌های آبراهه و مرمت و استحکام‌بخشی قسمت‌هایی از پایه ستون‌های برج به صورت کامل انجام شده است.

کد خبر: ۱۶۲۳۹۰
۰۹:۳۸ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

دیدارنیوز: مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان از مرمت و ساماندهی برج آب بوارده این شهرستان خبر داد.

سیدشمس‌الدین نوربخش‌غفاری، با اشاره به اقدامات مرمتی صورت گرفته در این بنای تاریخی اظهار کرد: پاکسازی محوطه اطراف برج، اصلاح جدول‌ها، معابر و مسیر‌های آبراهه و مرمت و استحکام‌بخشی قسمت‌هایی از پایه ستون‌های برج آب بوارده به صورت کامل انجام شده است.

وی گفت: اعتبار مرمت و ساماندهی برج آب بوآرده از محل اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان تخصیص یافته است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان با اشاره به پیشینه ساخت برج آب بوآرده گفت: برج آب بوآرده مربوط به دوره پهلوی اول است.

غفاری با اشاره به اهمیت مرمت و ساماندهی بنا‌های تاریخی آبادان تاکید کرد: حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی از اهداف مهم اداره میراث فرهنگی آبادان است.

برج آب بوآرده مربوط به دوره پهلوی اول است و در آبادان میدان بوارده شمالی واقع شده است. این اثر در ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شماره ۸۳۴۹ در فهرست از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: