در خاورمیانه چه خبر است

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ آمریکا از اسرائیل ضمانت‌ خواست

در صد و‌ چهل و پنجمین روز از «طوفان الاقصی» و جنگ میان اسرائیل و حماس، ماشین جنگی نتانیاهو به کشتار خود در غزه و مناطق دیگر ادامه می‌دهد و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از احتمال آتش بس در غزه تا دوشنبه آینده خبر داده است.

کد خبر: ۱۶۱۹۷۴
۰۸:۳۱ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد صد و‌ چهل و پنجمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید:

ساعت: ۰۸:۲۸/ جدال در شورای امنیت میان حامیان فلسطین و اسرائیل

نشست شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر به صحنه جدال میان حامیان فلسطین و اسرائیل بر سر وضعیت انسانی نوار غزه تبدیل شد که با هشدار جدی سازمان ملل درباره قرار گرفتن یک چهارم مردم این منطقه در یک قدمی قحطی همراه بود.

«رامش راجاسینگهام» مدیر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل عصر سه شنبه ۲۷ فوریه (هشتم اسفند ۱۴۰۲) به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت مرددم غزه هشدار داد: حداقل ۵۷۶ هزار نفر در نوار غزه معادل یک چهارم جمعیت آن، در یک قدمی قحطی قرار دارند که در صورت عدم انجام اقداماتی برای مهار آن، قحطی «تقریبا اجتناب‌ناپذیر» خواهد بود.

ساعت: ۰۸:۲۱/ آمریکا از اسرائیل ضمانت‌نامه کتبی درباره جنگ غزه خواست

رسانه آمریکایی آکسیوس در گزارشی نوشته است که دولت بایدن به اسرائیل مهلت داده است تا نامه‌ای را امضا کند که تل‌آویو را ملزم به رعایت قوانین بین المللی در هنگام استفاده از سلاح‌های آمریکایی می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: