نماینده پیشین مجلس در برنامه رکن سه دیدارنیوز:

محمود صادقی: به چین و روسیه امتیاز می‌دهیم / نظارت شورای نگهبان به دوره نمایندگی هم تسری یافته (قسمت اول)

برنامه رکن سه دیدارنیوز میزبان محمود صادقی، نماینده مردم تهران، ری، شیمیرانات و اسلامشهر در دوره دهم مجلس شورای اسلامی بود که ویدیوی آن در دو قسمت منتشر می‌شود. قسمت اول پیرامون شعار‌های انقلاب و اصول قانون اساسی است.

کد خبر: ۱۶۱۷۳۰
۰۹:۳۷ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۲

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: محمود صداقی در اواخر بهمن ۱۴۰۲ مهمان ما در برنامه رکن سه بود. ۴۵ سال پیش در چنین روز‌هایی ایران در تب و تاب و هیجان ناشی از پیروزی انقلاب بود. به بهانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب، در قسمت اول این برنامه جایگاه قانون اساسی و شرایطی که امروز در آن هستیم را با محمود صادقی، مورد بحث قرار دادیم.

ویدویوی قسمت اول گفت‌وگو با محمود صادقی را در اینجا، یوتیوب، آپارات و دیگر حساب‌های دیدار در شبکه‌های اجتماعی ببینید:

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اجمالا جمهوریت، اسلامیت، استقلال و آزادی که مفاهیم مورد توافق امام و دیگر انقلابیون در جریان انقلاب بودند را مورد بررسی تاریخی و عقلی قرار داد و اصولی از قانون اساسی که بیشتر حول استقلال، آزادی و جمهوریت بودند را تورق کرد. آنچه در قسمت اول می‌بینید و می‌شنوید، درباره محتوای انقلاب است که در قالب و ظرف قانون اساسی گنجانده شد و البته علاوه بر بازنگری سال ۶۸، اتفاقات عملی دیگری در طول زمان برای قانون اساسی افتاده است که آقای صادقی به آن پرداخت.

قسمت دوم بیشتر حول محور انتخابات و آینده ایران است که با فاصله کمی پس از انتشار این قسمت، منتشر می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: