او مردم علم، عمل، سیاست، معنویت و دیپلماسی و میدان است

رئیسی: شهید سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم در غرب آسیاست

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی الگوی جامعه‌ ما، قهرمان ایران اسلامی و جهان اسلام است. او قهرمان مبارزه با تروریسم در غرب آسیاست و در کسوت دفاع از مظلومان و فلسطین تمامی تهدید‌ها را به فرصت‌ها تبدیل کرد.

کد خبر: ۱۶۰۷۰۸
۲۱:۰۲ - ۱۳ دی ۱۴۰۲

دیدارنیوز: رئیس جمهور گفت: شهید سلیمانی الگوی جامعه‌ی ما، قهرمان ایران اسلامی و جهان اسلام است. او قهرمان مبارزه با تروریسم در غرب آسیاست و در کسوت دفاع از مظلومان و فلسطین تمامی تهدید‌ها را به فرصت‌ها تبدیل کرد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور شامگاه امشب در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، طی سخنانی ضمن اشاره به ولادت حضرت فاطمه (س) و میلاد امام خمینی (ره) و هم‌چنین سالگرد سردار دل‌ها و شهادت زائران وی در کرمان، بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی به حضرت فاطمه (س) ارادت می‌ورزید و نسبت به برگزاری مجالس برای ایشان همت داشت و نام ایشان را گره‌گشا می‌دانست.

وی افزود: مکتب فاطمی شاخصه‌هایی دارد؛ اخلاص و عشق به خدا اولین شاخصه است و این بانوی بزرگوار برای دفاع از رسالت رسول و ولایت، ولی بسیار مجاهدت کرد. ظلم‌ستیزی، دفاع از مظلوم، حق‌طلبی و عدالت‌خواهی در زندگی حضرت فاطمه (س) موج می‌زند. در خطبه‌ای او سخن از قرآن، علی (ع)، عدالت و انسان و نجات انسان‌ها به میان آمده است. تمام وجود آن حضرت برای این است که انسان با خدا آشنا شده و وظایف و حقوق خود آشنا بشود.

رئیس‌جمهور گفت: زندگی فاطمه زهرا (س) جهاد در راه خداست و او اولین شهیده‌ی در سنگر مبارزه با نفاق است؛ سخنان و سیره‌ی ایشان نقاب از چهره‌ی نفاق کنار زد و مردم آن‌زمان بیدار شدند. مکتب امام خمینی (ره) در امتداد این مکتب قرار دارد؛ تفکر امام این جمله‌ای است که بار‌ها فرمودند عالم محضر خداست. تفکر، رفتار، سلوک امام پیوند معنویت و سیاست، توجه به مردم و مستضعفان و مظلومان، دفاع از مظلوم، دفاع از فلسطین قرار دارد.

رئیسی اظهار داشت: خداباوری، دین‌باوری و مردم‌باوری در سیره‌ی امام نشانه‌های بسیاری دارد و این مکتب ایران عزیز را از زیر بار ظلم، استبداد و استعمار نجات داد و مردم ما را آزاد کرده و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد.

وی خاطر نشان کرد: مکتب امام خامنه‌ای نیز در امتداد این مکتب است و گفتمان رهبری، همان گفتمان امام است؛ ظلم‌ستیزی، نجات امت اسلامی، مقاومت در برابر زورگویی، خواندن مردم به خدا و ارزش‌های الهی و خواستن یک زندگی عادلانه و سالم برای جامعه در نگاه رهبر معظم انقلاب قرار دارد. در منظومه‌ی فکری رهبری، پرورش انسان‌های بسیاری را می‌بینیم و مکتب حاج قاسم سلیمانی در امتداد این مکتب قرار دارد. او دست‌پرورده‌ی مکتب امام و رهبری است؛ آن‌چه از اخلاص، خداخواهی، عدالت‌خواهی، حق‌طلبی و دفاع از مظلوم می‌بینیم را این شهید در این مکتب فراگرفته و خود یک مکتب است.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: شهید سلیمانی الگوی جامعه‌ی ما، قهرمان ایران اسلامی و جهان اسلام است. او قهرمان مبارزه با تروریسم در غرب آسیاست و در کسوت دفاع از مظلومان و فلسطین تمامی تهدید‌ها را به فرصت‌ها تبدیل کرد. کاری که حاج قاسم انجام داد، شناخت و بکارگیری نیروی انسانی کارآمد برای دفاع از وطن و ارزش‌های الهی در ایران، سوریه، عراق و منطقه است.

رئیسی گفت: او مردم علم، عمل، سیاست، معنویت و دیپلماسی و میدان است. او توانست مقاومت را به‌صورت منسجم در منطقه فعال کند؛ به‌نحوی که مردم مظلوم فلسطین، لبنان، یمن، عراق، سوریه و در همه‌ی منطقه احساس کردند می‌توانند. او روحیه‌ی ما می‌توانیم را به همه القا کرد.

ادامه دارد ..

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: