امیرعبداللهیان: ارمنستان برای رسیدن به صلح پایدار جدی است

حسین امیر عبداللهیان، وزیرخارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه ارمنستان گفت: در گفتگو‌ها با همتای ارمنستانی کاملا درک کردیم ارمنستان برای رسیدن به صلح پایدار جدی است.

کد خبر: ۱۶۰۳۹۶
۱۷:۰۰ - ۰۶ دی ۱۴۰۲

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: رسیدن به صلح پایدار بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ماه‌های آغازین سال جدید میلادی دست یافتنی است.

حسین امیر عبداللهیان در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه ارمنستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایروان گفت: صلح، ثبات و امنیت ارمنستان همان چیزی است که ایران می‌خواهد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در گفتگو‌ها با همتای ارمنستانی کاملا درک کردیم ارمنستان برای رسیدن به صلح پایدار جدی است.

وی تاکید کرد: شب گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی به این نکته رسیدم که اظهارات وی نیز ناظر بر تداوم تلاش‌ها برای رسیدن به صلح پایدار با ارمنستان است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: فکر می‌کنم رسیدن به یک صلح پایدار در ماه‌های آغازین سال جدید میلادی دست یافتنی است و خوشبین هستیم با رویکرد مثبتی که در منطقه و بین دو کشور ارمنستان و آذربایجان وجود دارد و بدون مداخله و تحریکات خارجی و با نوعی ضمانت منطقه‌ای که ایران، ترکیه و روسیه می‌توانند نقش ضامن را در ایجاد صلح ایفا کنند، می‌توانیم با نگاه خوشبینانه و واقع بینانه به تحقق صلح پایدار در قفقاز جنوبی بین ارمنستان و آذربایجان امیدوار باشیم.

ادامه دارد ..

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: