ادعای آژانس؛ ایران غنی‌سازی اورانیوم را افزایش داده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران در هفته‌های اخیر تولید اورانیوم بسیار غنی‌شده خود را بار دیگر افزایش داده است.

کد خبر: ۱۶۰۳۵۱
۱۸:۲۵ - ۰۵ دی ۱۴۰۲

دیدارنیوز: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مدعی شد: «ایران در هفته‌های اخیر تولید اورانیوم بسیار غنی‌شده خود را بار دیگر افزایش داده است.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این بیانیه توضیح داد که ایران در هفته‌های اخیر نرخ تولید ماهانه اورانیوم غنی‌شده خود را تا سطح ۶۰ درصد به میزان مشابه ابتدای سال جاری میلادی افزایش داده است.

این در حالی است که پیشتر آژانس تایید کرده بود که ایران از اواسط سال ۲۰۲۳، سرعت غنی‌سازی اورانیوم با خلوص بالا را کاهش داده است.

در بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است: «ایران از پایان نوامبر گذشته تولید اورانیوم ۶۰ درصد غنی شده خود را به حدود ۹ کیلوگرم در ماه افزایش داده که بیانگر افزایش نسبت به تولید ماهانه ۳ کیلوگرم از ژوئن ۲۰۲۳ و بازگشت به نرخ ماهانه ۹ کیلوگرمی است که در نیمه اول سال ۲۰۲۳ تولید می‌شد.»

گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نوامبر گذشته که توسط خبرگزاری فرانسه مشاهده شده بود، نشان داد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از ۲۲ برابر حد مجاز تعیین شده در توافق سال ۲۰۱۵ و برجام در ازای لغو تحریم‌های بین‌المللی، فراتر رفته است.

ادامه دارد ..

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: