در خاورمیانه چه خبر است

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ دیدار مقامات موساد و قطر

در هفتاد و دومین روز از جنگ خونین و ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل، ماشین جنگی نتانیاهو همچنان در حال کشتار و بمباران غزه و شهر‌های دیگر است و اعتراض‌ها نسبت به کشته‌شدن سه اسرائیلی توسط آتش خودی بالا گرفته است.

کد خبر: ۱۵۹۸۹۷
۰۸:۱۲ - ۲۶ آذر ۱۴۰۲

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد هفتاد و دومین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۰۷:۵۳/ دیدار مقامات موساد و قطر همزمان با ادامه جنگ غزه

به نقل از یورونیوز، همزمان با تلاش‌ها برای تحقق آتش‌بس جدیدی در غزه برای تبادل اسرا و گروگان‌ها، خبرگزاری رویترز از دیدار دیوید بارنیا، رئیس سازمان «موساد» در اواخر روز جمعه با نخست‌وزیر قطر خبر داد.

این دیدار در اروپا انجام شد و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز روز شنبه در جریان یک نشست خبری، گفتگو میان این دو مقام بر سر آغاز دور جدید مذاکرات را تایید کرد.

این خبر یک روز پس از آن منتشر شد که نیرو‌های اسرائیلی «به اشتباه» سه نفر از بیش از ۱۰۰ گروگانی را که همچنان در اسارت حماس هستند، کشتند.

نتانیاهو جنگ غزه را یک اقدام حیاتی و ضروری دانست که باید تا زمان پیروزی ادامه یابد و نوار غزه غیرنظامی شود.

او مدعی شد که حمله اسرائیل به غزه، دستیابی به اولین توافق برای آزادی گروگان‌ها در ماه نوامبر را ممکن کرد است و گفت: «دستورالعملی که من به تیم مذاکره کننده می‌دهم، فشار بیشتر است و بدون آن چیزی نداریم.»

نتانیاهو همچنین ادعا کرد که با وجود درخواست‌ها برای آتش‌بس و خروج نیرو‌های اسرائیلی از غزه، هرگز این کار را نخواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: