در خاورمیانه چه خبر است

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ فلسطینی‌ها مکان امنی برای رفتن ندارند

در شصتمین روز از جنگ ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل، آتش بسی در کار نیست و حملات شدید و بی‌رحمانه اسرائیل به مواضع حماس و شهر غزه ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۹۳۸۰
۰۸:۲۶ - ۱۴ آذر ۱۴۰۲

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد شصتمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۰۷:۵۸/ فلسطینی‌هایی که دستور تخلیه گرفته‌اند مکان امنی برای رفتن ندارند

به نقل از یورونیوز، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد با تأکید دوباره بر نیاز به جریان مداوم و پایدار کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه، اعلام کرد افرادی که به آن‌ها دستور تخلیه داده شده است، مکان امنی برای رفتن ندارند.

گوترش در بیانیه خود نوشته است که سازمان ملل متحد همچنان از ارتش اسرائیل می‌خواهد از اقداماتی که می‌تواند «وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه را از این هم بدتر کند»، پرهیز کند.

او بار دیگر خواستار محافظت از غیرنظامیان از جمله کادر درمانی، روزنامه‌نگاران و کارکنان سازمان ملل متحد و همچنین زیرساخت‌های غیرنظامی شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از درگیری دوباره اسرائیل و حماس و دیگر شبه‌نظامیان فلسطینی، از طرف‌های درگیر خواست که به تعهدات خود در قبال قوانین بین‌المللی حاکم بر حفظ جان غیرنظامیان پای‌بند باشند.

گوترش در بیانیه خود همچنین خواستار از سرگیری آتش‌بس و آزادی تمامی گروگان‌ها شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: