اخبار بوشهر و هرمزگان

خلیج‌فارس همچنان متلاطم است

سواحل و فراساحل استان بوشهر از امروز تا پایان هفته با وزش باد‌های شمالی روی خلیج‌فارس، در اغلب ساعات متلاطم است.

کد خبر: ۱۵۸۸۹۴
۱۴:۰۷ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲

 

دیدارنیوز ـ استان بوشهر: اداره کل هواشناسی استان بوشهر، با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی (اقدام ضروری) برای سواحل و فراساحل استان بوشهر از اواخر امروز ۳۰ آبان ماه تا اواخر وقت پنج‌شنبه دوم آذرماه، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال‌غربی گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج خلیج‌فارس از ۱۲۰ تا ۲۱۰ و گاهی تا ۲۷۰ سانتی‌متر را پیش‌بینی کرد.

با ورود این سامانه جوی احتمال اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج‌فارس، خطر غرق‌شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تور‌های صیادی، خطر غرق‌شدن شناگران، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی وجود دارد.

به دریانوردان، خودداری از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

بررسی نقشه‌های هواشناسی شرایط سینوپتیکی و آینده‌نگری در استان بوشهر نشان می‌دهد از امروز تا پایان هفته با وزش باد‌های شمالی بر روی خلیج‌فارس، سواحل استان در اغلب ساعات متلاطم می‌باشد. همچنین از اواخر وقت پنجشنبه و طی روز جمعه با عبور موجی ناپایدار از تراز میانی جو، ضمن افزایش پوشش ابر در سطح استان و روی دریا، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق در برخی نقاط مورد انتظار می‌باشد. طی این مدت دمای هوا نیز روند کاهشی خواهد داشت.

آسمان در این مدت صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و امروز تا اوایل شب در بخش‌های جنوبی گاهی ابری با احتمال بارش پراکنده و رعد و برق و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی دارد.

جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمالی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از اواخر وقت روی دریا و در سواحل ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت است.

ارتفاع موج دریا از ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و از اواخر وقت ۹۰ تا ۱۸۰ و در فراساحل تا ۲۱۰ سانتیمتر است.

فردا در بندر بوشهر زمان، مد اول دریا ساعت ۰۱:۰۵ بامداد، جزر اول ساعت ۰۹:۰۵، مد دوم ساعت ۱۶:۳۰ و جزر دوم ساعت ۲۱:۰۵ خواهد بود.

 

 

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: