اخبار آذربایجان شرقی

پیشرفت ۸۸ درصدی تصفیه خانه جلفا

فرماندار جلفا از پیشرفت ۸۸ درصدی تصفیه خانه این شهر خبر داد و گفت: تاکنون برای این تصفیه خانه ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام، تکمیل و انتقال آب فاز اول آن نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

کد خبر: ۱۵۸۵۲۶
۱۲:۰۴ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲

 

دیدارنیوز ـ آذربایجان شرقی: اسماعیل عطاپور، با بیان اینکه این پروژه ۱۵ سال قبل شروع شده و جزو طرح‌های ناتمام است، اظهار کرد: این تصفیه خانه، آب شرب ۱۰۰هزار نفر و واحد‌های صنعتی در محدوده منطقه آزاد ارس را تامین می‌کند.

وی افزود: شهرستان جلفا با وجود این‌که یک شهرستان تجاری، صنعتی و گردشگری و دارای دو پایانه مرزی است، اما مهم‌ترین موضوع در آن، راه ارتباطی است.

وی با بیان این‌که متاسفانه راه ارتباطی مرند-جلفا با مشکلاتی مواجه است، گفت: بخشی از این مسیر منتهی به جلفا با اعتبارات دولتی و منطقه آزاد ارس به بهره برداری رسیده و بخش دیگر در حال احداث است که تا سال بعد به بهره‌برداری خواهد رسید.

عطاپور افزود: طی دوسال گذشته به دلیل رویکرد دولت سیزدهم برای ارتباط با همسایگان در حوزه‌های متعدد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی صادرات و ترانزیت از جلفا افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که نصب دستگاه ایکس ری در پایانه مرزی نوردوز به توسعه این پایانه منجر شده است، ادامه داد: با نصب این دستگاه، دقت لازم برای کنترل کالای‌های ورودی و خروجی افزایش پیدا کرده و ۱۰۰میلیارد تومان برای این دستگاه هزینه شده و نصب آن در پایانه جلفا در دست اجرا است.

وی بیان کرد: در حوزه حمل و نقل و سوخت کامیون‌های خارجی مشکلاتی وجود داشت که دولت سیزدهم با حل این مشکلات به توسعه صادرات و ترانزیت کمک شایانی کرده است.

فرماندار جلفا افزود: در حوزه‌ی گردشگری نیز ۱۵ اثر شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس ثبت جهانی شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه کشاورزی برای تثبیت جمعیت مرزی اتفاقات خوبی با اعتبارات دولتی رقم خورده که شامل آبیاری‌های مکانیزه و کانال کشی‌ها می‌شود که گاهی این اعتبارات بلا عوض هستند.

وی با بیان این‌که وسعت باغات در این شهرستان افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: تخصیص اعتبارات برای احداث گلخانه‌های جدید پیش بینی شده است که اکثر محصولات گلخانه‌های موجود در این شهرستان صادراتی هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: