در خاورمیانه چه خبر است

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ انتقال زخمی‌ها با گاری!

جنگ ویرانگر گروه حماس و اسرائیل در حالی وارد سی‌‌‎ویکمین روز خود شده که هزاران کشته و زخمی از دو طرف و صد‌ها هزار آواره در شهر غزه برجای گذاشته و تهاجم زمینی اسرائیل به غزه ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۸۱۱۱
۰۸:۱۸ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد سی‌ویکمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۰۸:۰۶/ ۴۸ ساختمان سازمان ملل آسیب دیده‌اند

به نقل از بی بی سی، آژانس رسیدگی به پناهندگان فلسطینی در سازمان ملل متحد می‌گوید ۴۸ ساختمان و پناهگاه این نهاد در نوار غزه از ابتدای جنگ اسرائیل در این منطقه آسیب دیده‌اند.

این آژانس یادآوری کرده است که یک و نیم میلیون نفر از مردم غزه مجبور به ترک کاشانه خود شده‌اند و تقریبا نیمی از آن‌ها در پناهگاه‌های سازمان ملل متحد اسکان دارند.

سازمان ملل متحد می‌گوید پناهگاه‌هایش در غزه تراکم جمعیت زیادی دارند و پناهگاه‌هایی که در جنوب غزه هستند دیگر برای پذیرفتن آوارگان تازه جایی ندارند. به گفته این سازمان بسیاری از مردم در خیابان‌های مجاور این پناهگاه‌ها می‌خوابند.

اسرائیل در ابتدای جنگ دستور تخلیه شمال غزه را صادر کرده بود و جنوب را برای انتقال مردم شمال منطقه‌ای امن اعلام کرده بود. با این وجود، جنوب غزه نیز بار‌ها هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفته است.

ساعت: ۰۷:۴۹/ انتقال زخمی‌ها با گاری

به نقل از العربیه، شهروندان فلسطینی پس از حملات هوایی اسرائیل به خان‌یونس و به‌دلیل فقدان سوخت، زخمی‌ها را با گاری به بیمارستان منتقل کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: