گرانی ۵۳ ماده غذایی و رشد ۱۵۰ درصدی گوشت در دولت رئیسی

در حالی که دولت ابراهیم رئیسی، معمولا در رسانه‌های خود خبرهای خوش را منتشر می‌کند، اما نگاهی به قیمت‌ها و گرانی‌های شدید در بازار گوشت، کنسرو ماهی و .. خبرهای بدی را برای مردم به همراه دارد.

کد خبر: ۱۵۷۸۱۸
۱۱:۱۳ - ۰۸ آبان ۱۴۰۲

دیدارنیوز: بررسی افزایش قیمت ۵۳ ماده غذایی در کشور طی یک سال گذشته (دولت ابراهیم رئیسی) حاکی از تورم بالای ۱۰۰ درصدی گوشت قرمز و کنسرو تن ماهی است.

مرکز آمار ایران اخیرا گزارشی از متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور در مهر ماه ۱۴۰۲ منتشر کرده که نشان می‌دهد، در گروه نان و غلات، اقلام " برنج خارجی درجه یک " با ٤,٦ درصد و " شیرینی خشک " با ٢.٧ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "برنج ایرانی درجه یک " با ٣.٢- است.

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها هم، اقلام "ماهی قزل آلا" با ٧,٨ درصد و " گوشت گاو یا گوساله " با ٣.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

بررسی تورم یکساله این ۵۳ اقلام خوراکی نشان می‌دهد، گوشت گوسفند با رشد ۱۵۰ درصدی و گوشت گاو یا گوساله با رشد ۱۳۲ درصدی قیمت در صدر گرانی بوده اند و کنسرو ماهی تن با رشد ۱۰۹ درصدی قیمت در رتبه بعدی است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: