در خاورمیانه چه خبر است

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ تنش در فرودگاه داغستان پس از فرود هواپیمای اسرائیلی

جنگ خونین و پرتلفات گروه حماس و اسرائیل در حالی وارد بیست و چهارمین روز خود شده که هزاران کشته و زخمی از دو طرف و صد‌ها هزار آواره در شهر غزه برجای گذاشته است. همچنین تهاجم زمینی اسرائیل در غزه آغاز شده است.

کد خبر: ۱۵۷۸۰۰
۰۸:۱۷ - ۰۸ آبان ۱۴۰۲

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد بیست و چهارمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۰۷:۵۸/ تنش در فرودگاه داغستان پس از فرود هواپیمایی از اسرائیل چگونه رخ داد؟

با اعلام ورود یک هواپیما از اسرائیل، ده‌ها مرد در اوایل عصر یکشنبه به آسفالت و ترمینال فرودگاه مَخاچ‌قَلعه پایتخت جمهوری خودمختار داغستان در روسیه هجوم بردند. طبق گزارش خبرگزاری فرانسه ظاهرا این افراد به‌دنبال مسافران این پرواز بودند.

به نقل از یورونیوز، مقامات داغستان اعلام کرده‌اند که وضعیت «تحت کنترل» است. با این حال آن‌ها اضافه کرده‌اند که پس از درخواست از جمعیت برای توقف «اعمال غیرقانونی»، پلیس در فرودگاه مستقر شده است.

به گفته آژانس هواپیمایی روسیه، فرودگاه بسته شد و پرواز‌ها به فرودگاه‌های دیگر هدایت شدند. اسرائیل نیز از روسیه خواست تا از تمام اسرائیلی‌ها و یهودیان محافظت کند.

طبق گزارش سایت فلایت رادار یک پرواز در ساعت ۱۹ به وقت محلی از تل‌آویو در مَخاچ‌قَلعه به زمین نشست. این پرواز ترانزیتی، قرار بود در ساعت ۲۱ دوباره به سمت مسکو حرکت کند.

طبق گزارش سایت مستقل روسی سوتا، پس از اعلام ورود این پرواز از اسرائیل، ابتدا مردانی مقابل فرودگاه تجمع کردند تا پاسپورت افراد خروجی را بررسی کنند. آن‌ها سپس وارد فرودگاه شدند. ویدئو‌های منتشر شده در تلگرام نشان می‌دهد که آن‌ها در حال شکستن موانع و تلاش برای کنترل خودرو‌هایی هستند که از فرودگاه خارج می‌شوند، هستند.

یکی از ویدئو‌ها مردی را نشان می‌داد که بر روی یکی از بال‌های هواپیمای روسی ردوینگز نشسته بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: