نماینده اهواز در مجلس مطرح کرد

دود هورالعظیم و مشکل بزرگ برای سلامت خوزستانی‌ها

حسینی، نماینده اهواز در مجلس با اشاره به تداوم وقوع حریق در بخش عراقی تالاب هورالعظیم و انتشار دود ناشی از این حریق در برخی شهر‌های خوزستان، گفت: شهر‌های خوزستان به ویژه سوسنگرد، هویزه و اهواز متاثر از دود این آتش‌سوزی هستند به گونه‌ای که این مساله اسباب زحمت و مشکل برای سلامت مردم شده است.

کد خبر: ۱۵۶۵۹۵
۱۳:۰۱ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲

دیدارنیوز: دود آتش‌سوزی بخش عراقی هورالعظیم برای سلامت خوزستانی‌ها مشکل ایجاد کرده است.

سیدکریم حسینی اظهار کرد: هر چند این آتش در بخش عراقی تالاب هورالعظیم رخ داده است، اما باید اقداماتی در این خصوص انجام شود و این مساله را از طریق معاون رئیس جمهور پیگیری کرده‌ایم.

وی افزود: شهر‌های خوزستان به ویژه سوسنگرد، هویزه و اهواز متاثر از دود این آتش‌سوزی هستند به گونه‌ای که این مساله اسباب زحمت و مشکل برای سلامت مردم شده است.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: این مساله را از طریق معاون پارلمانی رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری کرده‌ایم تا موضوع را به وزارت کشور یا وزارت امور خارجه اطلاع دهند و از طریق دیپلماسی پیگیری شود.

حسینی بیان کرد: با توجه به اینکه عمده دود ناشی از این حریق به سمت کشور ما می‌آید و شهر‌های خوزستان را درگیر می‌کند، در صورت نیاز به مشارکت در اطفای حریق، این کار نیز باید انجام شود.

در سال‌های اخیر بار‌ها بخش عراقی تالاب هورالعظیم و گاه بخش ایرانی تالاب دچار حریق شده و با انتشار دود ناشی از آن در شهر‌های استان خوزستان، سلامت و زندگی روزمره شهروندان تحت تاثیر آلودگی هوا قرار گرفته است؛ در این شرایط ضروری است راهکاری عملی برای جلوگیری از انتشار این دود اندیشیده شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: