اسلامی: با وجود تحریم‌ها به توسعه دستاورد‌ها ادامه می‌دهیم

اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه یک‌جانبه در راستای افزایش سطح رضایت اجتماعی، ارتقا کیفیت زندگی مردم در حوزه علوم و فنون هسته‌ای فعالیت کرده و به توسعه دستاورد‌های خود در این حوزه ادامه می‌دهد.

کد خبر: ۱۵۶۲۵۹
۱۴:۱۲ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲

دیدارنیوز: محمد اسلامی گفت: ایران با وجود تحریم‌ها به توسعه دستاورد‌های علمی و فنی خود ادامه می‌دهد.

رییس سازمان انرژی اتمی در سخنانی در شصت و هفتمین نشست عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای برنامه راهبردی توسعه ملی خود مصمم است تا سال ۲۰۴۰ سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور را به ۲۰ هزار مگاوات افزایش دهد. مطالعات طرح‌های مربوطه برای اجرای این پروژه‌ها و ساخت این نیروگاه‌ها آغاز شده و به نحو مقتضی در جزییات این برنامه‌ها در اختیار آژانس قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه یک‌جانبه در راستای افزایش سطح رضایت اجتماعی، ارتقاء کیفیت زندگی مردم در حوزه علوم و فنون هسته‌ای و طراحی و ساخت راکتور‌های تحقیقاتی و شتاب‌دهنده‌ها و سامانه‌های پرتودهی تولید و کاربرد رادیوایزوتوپ در زمینه سلامت، کشاورزی، محیط زیست و صنعت را در دستور کار قرار داده و به توسعه آن‌ها ادامه می‌دهد.

اسلامی گفت: این دستاورد‌ها مرهون زحمات زنان و مردان کشور من است که مجدانه برای اعتلای ایران فعالیت می‌کنند و تعدادی از این دستاورد‌ها در نمایشگاه این کنفرانس ارائه می‌شود و آمادگی داریم با سایر کشور‌ها در این زمینه‌ها همکاری داشته باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: اسرائیل به تهدیدات تروریستی خود علیه دانشمندان و پروژه‌های هسته‌ای ادامه می‌دهد.

اسلامی همچنین تاکید کرد «آژانس بین المللی انرژی اتمی باید فعالیت حرفه‌ای خود در تعامل با پرونده هسته‌ای ایران را حفظ کند و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این فرصت برای آژانس فراهم شود که فعالیت خود در سایت‌های ما به راحتی انجام شود».

اسلامی همچنین خاطرنشان کرد که تحریم‌ها علیه ایران با شکست مواجه شد و همکاری با آژانس نباید تحت تاثیر طرح‌های سیاسی و منفی قرار گیرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: