این گزارش بروز رسانی می‌شود

بازی‌های هانگژو؛ اولین مدال برای زنان ایران +عکس

در روز اول بازی‌های آسیایی هانگژو، در قایقرانی رویینگ دونفره سنگین وزن زنان، قایق ایران با ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی در رقابت با تیم‌های کره، تایلند، چین، ویتنام و قزاقستان توانست با رکورد ۷:۱۷:۸ دوم شود و مدال نقره راکسب کند تا اولین مدال کاروان ایران به نام زنان قایقران کشورمان ثبت شود.

کد خبر: ۱۵۶۱۸۰
۰۸:۱۷ - ۰۲ مهر ۱۴۰۲

دیدارنیوز: روز نخست بازی‌های آسیایی هانگژو به صورت رسمی امروز آغاز شد و ورزشکاران کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

در ادامه نتایج روز اول کاروان ایران را مشاهده می‌کنید.

جودو:

در رقابت‌های جودو، ابوالفضل محمودی در نخستین دیدار خود در وزن ۶۶- کیلوگرم به مصاف کومسونگ ری از کره‌شمالی رفت و پس از عدم کسب امتیاز در ۴ دقیقه قانونی، در امتیاز طلایی مقابل حریف خود ایپون شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

شنا:

متین سهران در مرحله گروهی ماده ۲۰۰ متر مختلط انفرادی زمان ۲ دقیقه و ۵ ثانیه ۸۷ صدم ثانیه را ثبت کرد. سهران در گروه خود اول شد، اما در پایان رقابت چهار گروه، در رده چهاردهم قرار گرفت و به فینال راه پیدا نکرد. هشت شناگر اول به فینال بازی‌های آسیایی راه یافتند.

والیبال ساحلی:

دور یک هشتم نهایی رقابت‌های والیبال ساحلی بازی‌های آسیایی هانگژو آغاز شد و تیم ایران ب با ترکیب عباس پورعسگری و علیرضا آقاجانی برابر تایلند ب قرار گرفت و دو بر صفر و با امتیازات ۲۱ بر ۱۵ و ۲۱ بر ۱۵ پیروز شد. با این پیروزی تیم ب ایران به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه پیدا کرد.

تکواندو:

** مرجان سلحشوری در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های پومسه به مصاف میس‌روما خاتون از بنگلادش رفت و در مجموع ۷.۷۲۰ بر ۷.۰۷۰ مقابل حریف خود به برتری رسید و راهی مرحله بعد شد.

** مرتضی زنده دل در مسابقات پومسه با امتیاز ۷.۹۲۰ بر ۷.۹۱۰ مقابل حریفی از چین تایپه شکست خورد و از دور مسابقات بازی‌های آسیایی کنار رفت.

تیراندازی:

شرمینه چهل امیرانی، الهه احمدی و نجمه خدمتی در تفنگ بادی ۱۰ متر نمایندگان ایران از صعود به فینال و کسب مدال بازماندند. شرمینه چهل امیرانی با ۶۲۸/۶ امتیاز در جایگاه یازدهم ایستاد، الهه احمدی و نجمه خدمتی هم با امتیاز ۶۲۶/۹ و ۶۲۰/۵ به ترتیب در رده‌های هفدهم و سی و هشتم قرار گرفتند. در این بخش ۵۹ تیرانداز حضور داشتند.

در بخش تیمی، تیم ایران با ترکیب الهه احمدی، نجمه خدمتی و شرمینه چهل امیرانی با امتیاز ۱۸۷۶ در میان ۱۴ تیم حاضر صاحب جایگاه هفتم شد.

ووشو:

در رقابت‌های تالو، احسان پیغمبری ملی‌پوش باسابقه کشورمان در فرم چانگ‌چوان به رقابت با ۱۳ تالوکار پرداخت و در پایان با کسب امتیاز ۹.۹۴۳ در جایگاه دهم قرار گرفت. در این فرم نمایندگانی از چین، اندونزی و ماکائو به ترتیب صاحب مدال طلا، نقره و برنز شدند.

پیغمبری تنها مدال‌آور تاریخ تالو ایران در بخش مردان است و در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو در همین فرم موفق به کسب مدال برنز شده بود.

قایقرانی:

اولین مدال ایران دشت شد/ روئینگ سنگین وزن بانوان نقره‌ای شد

** در روئینگ دونفره سنگین وزن زنان، تیم ایران با ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی در مرحله گروهی در کنار تیم‌های قزاقستان، کره‌جنوبی، سریلانکا، ویتنام زمان ۷:۰۹:۲۹ را ثبت کرد و اول شد و به فینال A رسید.

فینال این رقابت صبح امروز برگزار شد و تیم ایران در رقابت با تیم‌های کره، تایلند، چین، ویتنام و قزاقستان توانست با رکورد ۷:۱۷:۸ دوم شود و به مدال نقره دست پیدا کند.

** نازنین ملایى و کیمیا زارعى در فینال سبک وزن دونفره و در یک رقابت نزدیک با تیم‌های اندونزی و ازبکستان با رکورد ۷:۱۷:۹۰ دقیقه به مقام چهارم دست یافتند. این در حالی است که فاصله ایران با مدال برنز فقط ۲۶ صدم ثانیه بود. در پایان این رقابت تیم‌های چین، ازبکستان و اندونزی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

**در فینال روئینگ سنگین وزن مردان امیرحسین محمودپور و رضا قهرمانى به مصاف رقباى خود رفتند و در نهایت با رکورد ٦:٣٤:۰٢ به مقام چهارمى دست یافتند. در این رقابت تیم هاى چین، ازبکستان و اندونزى به ترتیب به مقام هاى اول تا سوم رسیدند و ایران از دستیابی به مدال بازماند.

فوتبال، هندبال، روئینگ، والیبال ساحلی، ووشو، شنا، جودو، شطرنج، تنیس، بوکس، ژیمناستیک، تکواندو، تیراندازی و تنیس روی میز، رشته‌هایی هستند که نمایندگان ایران در روز نخست به میدان می‌روند.

ادامه دارد ..

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: