اردوغان خبر داد

مجازات برای عاملان نفرت‌پراکنی علیه گردشگران در ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، تایید کرد که «عاملان نفرت‌پراکنی و حملات خشونت‌آمیز علیه گردشگران در ترکیه از سوی مراجع قضایی کشورش تحت پیگرد قرار گرفته و مجازات خواهند شد».

کد خبر: ۱۵۶۱۱۴
۰۹:۱۹ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲

دیدارنیوز: اردوغان، این اظهارات را در پایان سفر خود به نیویورک و شرکت او در هفتاد و هشتمین دوره از اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران بیان کرد.

به نقل از العربیه، رئیس جمهوری ترکیه، گفت: «ترکیه یک کشور قانون است و عاملان نفرت‌پراکنی علیه مهمانان ما در برابر قانون مجازات لازم را خواهند دید.»

وی در ادامه اظهار داشت: «چیزی که من همیشه بر آن تاکید دارم این است که باید از زبانی که گردشگران می‌فهمند در علائم و نشانه‌ها به ویژه در مناطق گردشگری استفاده کنیم و نمی‌توانیم همان مسیری را طی کنیم که مخالفان می‌روند».

اردوغان، در جمع خبرنگاران افزود: «مایه تاسف است که نژادپرستی و خصومت با اسلام یکی از مشکلات اصلی است که جهان از آن رنج می‌برد و ما متاسفیم که می‌بینیم ویروس نژادپرستی، به سرعت در کشور‌های اروپایی که خود را مهد تمدن می‌شمارند در حال گسترش است، و به یک اپیدمی جهانی تبدیل شده است.»

او با بیان اینکه «ترکیه نیز درگیر این اپیدمی شده است»، افزود: محافلی که می‌خواهند بیگانه‌هراسی را در غرب گسترش دهند در جا‌هایی موفق شده‌اند و در کشور ما نیز نمایندگانی از آن حلقه‌ها حضور دارند، اما باید بدانند که «مین‌های نژادپرستی و بیگانه‌هراسی آن‌ها در ترکیه منفجر نمی‌شود.»

رئیس جمهوری ترکیه، تاکید کرد که مقامات امنیتی کشورش نهایت احتیاط را در برابر این‌گونه اقدامات تحریک‌آمیز به خرج می‌دهند و تدابیر خود را روز به روز تشدید می‌کنند.

وی ادامه داد: «بعضی‌ها تلاش می‌کنند این تصور ایجاد شود که رویداد‌های فردی که توسط گروه‌های در حاشیه به آن دامن زده می‌شود، توسط کل جامعه ما اجرا و حمایت می‌شود».

شایان ذکر است، در ماه‌های اخیر، به‌ویژه در جریان انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، سخنان «نفرت‌افکنانه» علیه خارجی‌ها منجر به افزایش حملات فیزیکی به گردشگران و پناهجویان در ترکیه شده است.

حملات فیزیکی علیه پناهجویان سوری در ترکیه به شکل مداوم تکرار می‌شد و در حالی که این پدیده در نگاه برخی تقریباً عادی به نظر می‌رسید، اخیراً، اما گردشگران خارجی به ویژه در شهر‌های توریستی ترکیه را نیز هدف قرار داده و به صنعت گردشگری این کشور آسیب زده است.

به گفته سازمان‌های مرتبط با حقوق پناهجویان، این مسأله به دلیل کمپین‌های تحریک‌آمیزی است که توسط رسانه‌های محلی و احزاب سیاسی برای اخراج پناهجویان به کشورهای‌شان راه‌اندازی شده، آن‌گونه و با همان انگیزه‌هایی که حزب راست افراطی «پیروزی» بین طرفداران خود در ترکیه ترویج می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: