اعتراض یک نماینده به دست‌کاری مصوبات در گزارش برنامه هفتم

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: اینکه هیات رئیسه بخواهد بدون اطلاع اعضاء در مصوبات دست ببرد و تغییرات ایجاد کند یا مصوبه‌ای را حذف کند و یا متنی به گزارش نهایی اضافه کند؛ هرکدام از این اقدامات اتفاقی نادرست و اشتباه است.

کد خبر: ۱۵۵۸۶۸
۰۹:۲۹ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۲

دیدارنیوز: عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: اینکه هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بخواهد بدون اطلاع اعضاء در مصوبات دست ببرد و تغییرات ایجاد کند یا مصوبه‌ای را حذف کند و یا متنی به گزارش نهایی اضافه کند؛ هرکدام از این اقدامات اتفاقی نادرست و اشتباه است.

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، در پاسخ به سوالی درخصوص انتشار خبر نامه جمعی از نمایندگان به رئیس مجلس با موضوع اعمال برخی تغییرات و افزودن متون به مصوبات کمیسیون تلفیق در گزارش به صحن نسبت به مصوبات این کمیسیون، گفت: در رابطه با مصوبات کمیسیون تلفیق وقتی کمیسیون‌های تخصصی مختلف به متن نهایی نگاه کردند، یک سری الحاقی‌ها آمده که اصلا مصوب کمیسیون تلفیق نیست و خب این‌ها مورد اعتراض است. همچنین یک سری مصوبات است که کمیسیون تصویب کرده است و آقایان یک طرفه حذف کرده‌اند که این در شأن تلفیق نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: کمیسیون تلفیق امین کمیسیون‌های تخصصی است که اعضای آن نماینده هر کمیسیون هستند و نظرات کمیسیون را در اینجا مطرح می‌کنند، در نتیجه هرچه در کمیسیون تلفیق مصوب می‌شود، همان موارد باید در گزارش نهایی ثبت و به صحن علنی ارائه شود.

وی افزود: اینکه هیات رئیسه بخواهد بدون اطلاع اعضاء در مصوبات دست ببرد و تغییرات ایجاد کند یا مصوبه‌ای را حذف کند و یا متنی به گزارش نهایی اضافه کند؛ هرکدام از این اقدامات اتفاقی نادرست و اشتباه است.

نماینده مردم رشت در مجلس همچنین عنوان کرد: حتی آقایان یک رأی‌گیری کردند که هیات رئیسه انشاء برخی از جملات را اصلاح کنند، کمیسیون تلفیق به این هم رأی نداد و این به معنای آن است که شما اجازه ندارید حتی یک واو از مصوبات را جا به جا کنید.

وی گفت: با چنین شرایطی شاهد آن هستیم که تغییراتی انجام گرفته و یک مواردی اضافه شده است که این‌ها مشکل‌ساز است و هیات رئیسه مجلس باید در این زمینه چاره‌اندیشی کند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: