کاخ سفید اعلام کرد

بانوی اول آمریکا کرونایی شد

کاخ سفید اعلام کرد، جیل بایدن، بانوی اول آمریکا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده است؛ این اتفاق چند روز پیش از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به هند برای حضور در نشست گروه ۲۰ رخ داده و گفته می‌شود آزمایش جو بایدن منفی بوده است.

کد خبر: ۱۵۵۳۴۴
۱۸:۱۹ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲

دیدارنیوز: کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد جیل بایدن، بانوی اول ایالات متحده، درست چند روز قبل از این که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، به اجلاس گروه ۲۰ در هند سفر کند، به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است در پی بیماری بانوی اول، جو بایدن نیز آزمایش داده است که پاسخ آن «منفی» بوده است. «رئیس جمهور آمریکا این هفته به طور منظم آزمایش خواهد داد و علائم را زیر نظر خواهد گرفت.»

هرچند کاخ سفید درباره تحت تاثیر قرار گرفتن سفر‌های خارجی جو بایدن اظهار نظر نکرده است، اما به نظر می‌رسد او روز پنجشنبه برای شرکت در نشست گروه ۲۰ به دهلی نو سفر کرده است و قرار است یکشنبه به هانوی پرواز کند.

جو بایدن ۸۰ ساله قصد دارد بار دیگر در انتخابات (سال ۲۰۲۴) شرکت کند. او مسن‌ترین رئیس‌جمهوری است که به‌دنبال دور دوم ریاست‌جمهوری است و برخی از جمهوری‌خواهان گفته‌اند که او به دلیل سن بالا برای ریاست جمهوری مناسب نیست.

متحدانش، اما می‌گویند جو بایدن همچنان برای رهبری این کشور آماده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: