مهدی تاج اعلام کرد

سپاهان و استقلال همکاری می‌کنند؛ امیدوارم در همه ورزشگاه‌ها شاهد حضور بانوان باشیم

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، با اشاره به اینکه هم سپاهان با تیم امید همکاری می‌کند و هم استقلال، درباره چمن ورزشگاه آزادی، کمک داور ویدیویی و حضور بانوان در ورزشگاه‌های ایران توضیحاتی ارایه کرد.

کد خبر: ۱۵۴۹۹۴
۱۷:۳۷ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲

دیدارنیوز: رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بحث استفاده تیم فوتبال امید از بازیکنان استقلال و سپاهان گفت: هم سپاهان همکاری می‌کند و هم استقلال.

مهدی تاج پس از جلسه با سرمربیان تیم‌های فوتبال بزرگسالان و امید گفت: در این نشست همراه با سازمان لیگ و مسئولان فدراسیون فوتبال نشستی با سرمربیان تیم ملی در رابطه با برنامه‌ریزی بازی‌های تیم ملی، امید و لیگ قهرمانان آسیا برگزار کردیم. اتمام لیگ برتر هم مهم است و درباره این موارد بحث شد.

وی در مورد بحث استفاده تیم فوتبال امید از بازیکنان استقلال و سپاهان تصریح کرد: هم سپاهان همکاری می‌کند و هم استقلال. تیم‌ها دغدغه‌های خاص خودشان را دارند، چون می‌دانید لیگ در سال‌های گذشته شرایط مالی خوبی نداشته است. استنباط ما این بود که امسال به لیگ جدی نگاه شود و آن را از گردونه فیفا و AFC خارج کنیم، به همین دلیل عددی برای سقف بودجه یا همان فیرپلی مالی لحاظ کردیم. با این شرایط، تیم‌ها سه بازیکن زیر ۲۳ سال نمی‌توانستند به تیم امید بدهند و دچار محدودیت‌هایی بودند.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به مباحثی که در رابطه با کمک داور ویدئویی در برنامه فوتبال برتر مطرح شد، گفت: این برنامه را با غرض و مرض می‌دانم و برای من و بقیه مسئولان فدراسیون قابل اعتبار نیست، ولی پاسخ کلی درباره VAR را داده‌ایم. مشکل این برنامه ندانستن نیست، نخواستن برای دانستن است. همه می‌دانند محدودیت‌ها کجاست و خود صداوسیما با تحریم‌های جدی روبه‌روست و خودش با هماهنگی ما برای پخش مستقیم بازی‌های جام ملت‌های آسیا پیگیری می‌کند. جلسات متعددی با مدیران صداوسیما در رابطه با پخش بازی‌ها برگزار می‌کنیم، ولی این برنامه فاقد اعتبار است. هر برنامه‌ای در صداوسیما یا شما سؤالی داشته باشید، چون غرضی نمی‌بینم مکلف به پاسخگویی هستم. برای آوردن VAR تلاش لازم را کرده‌ایم، اما به لحاظ آوردن و انتقال پول مشکلاتی داریم که دست ما نیست. وزیر امور خارجه تمام تلاشش را می‌کند تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

تاج در خصوص بازدید خودش و کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان از ورزشگاه آزادی خاطرنشان کرد: برخی انتقاد کردند که چرا هفته گذشته در کنگره فیفا در استرالیا شرکت کردیم، کنگره‌ای که ۲۷۵ مدیر فدراسیون کشور‌های دنیا به همراه مدیران و دبیرکل فدراسیون‌ها شرکت کرده بودند. می‌خواهیم چمن ورزشگاه آزادی را آبیاری کنیم، ولی آب نیست. قلعه‌نویی کمک کرده است و از آتش نشانی خواستیم آب بیاورد. ۳۰۰ هزار لیتر آب برای چمن دو زمین آزادی می‌خریم. شهرداری منطقه ۲۰، ۲۲ و ۵ و زاکانی شهردار تهران کمک می‌کند و ورزشگاه آزادی از این قاعده مستثنی نیست. فکر کنم تا هفته آینده مشکل آب حل خواهد شد. در رابطه با کیفیت چمن ورزشگاه آزادی، همانطور که سرپرست وزارت ورزش بررسی کرد و دغدغه‌های ایشان بود، تا ۲۰ روز آینده چمن ورزشگاه آزادی بازسازی خواهد شد. برخی از دوستان باید بدانند مجموعه اداری کشور برای برداشتن موانع تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در فوتبال ایران ادامه داد: در جلسه با سازمان لیگ، متوجه شدیم بلیت هواپیما مسئله اصلی برای باشگاه‌ها تبدیل شده است. برخی پرواز‌ها به گونه‌ای است که نمی‌توانیم ۴، ۵ روز یکبار لیگ را پیگیری کنیم. این مشکلی است که من، قلعه‌نویی، نبی یا عنایتی درست نکرده‌ایم. ما باید با این مشکلات بسازیم. با این مشکلات است که لیگ را عالی برگزار می‌کنیم و سه چهار روز از اروپا عقب هستیم. همه ماموریت‌های ما از جمله اردو‌های تیم ملی و امید انجام می‌شود. تیم ملی فوتسال به برزیل خواهد رفت و چند روز دیگر نیز هتل کوثر را افتتاح خواهیم کرد. مشکل چمن ورزشگاه آزادی نیز با پیگیری سرپرست وزارت ورزش و دستور ایشان حل می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بحث حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی گفت: از نظر فدراسیون فوتبال طبق اطلاعیه‌ای که داده‌ایم ورزشگاه آزادی قابلیت حضور ۵۰ هزار تماشاگر را برای بازی‌های تیم ملی و لیگ را دارد. ما عسگریان و هاشمی را به ورزشگاه آزادی بردیم. یکی از منابع درآمدی استقلال و پرسپولیس بحث حضور تماشاگران‌شان است، آن‌ها باید بلیت بفروشند و در آمد کسب کنند، در صورتی که نتوانسته‌اند ورودی‌شان را به فدراسیون بپردازند. گفتن برخی از مشکلات به نوعی باعث ناامیدی در جامعه می‌شود. دو باشگاه اجاره زمین را بدون تماشاگر می‌دهند که نمی‌شود. هاشمی این مسائل را پذیرفت و موانع را برمی‌داریم تا با همین شرایط بازسازی ورزشگاه تماشاگران حضور داشته باشند.

تاج در رابطه با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها یادآور شد: حضور تماشاگران بانوان از سوی فدراسیون انجام و از یکسری از ورزشگاه‌ها شروع شد. در بازی با ملوان انزلی محدودیتی قائل نبودیم و هر تعداد بلیت خواستند، فروخته شد. امروز هم حضور بانوان در چند ورزشگاه شروع می‌شود و شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که امیدوار هستیم در همه ورزشگاه‌ها شاهد حضور بانوان باشیم. در ورزشگاه آزادی جایگاه ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته خواهد شد که سرویس‌های بهداشتی و ورود و خروج‌شان جداگانه است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: