تعلیق وزیر خارجه لیبی به دلیل مذاکره با همتای اسرائیلی

در پی دیدار هفته گذشته نجلا منگوش، وزیر خارجه لیبی با الی کوهن، همتای اسرائیلی خود در شهر رم، دولت لیبی با انتشار بیانیه‌ای منگوش را از مقامش تعلیق کرد.

کد خبر: ۱۵۴۹۰۲
۰۸:۴۴ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه لیبی به دلیل مذاکره با همتای اسرائیلی خود از مقامش تعلیق شد.

عبدالحمید دبیبه، نخست‌وزیر لیبی در تصمیمی رسمی که در فیسبوک منتشر شد همچنین اعلام کرد که نجلا منگوش در حال حاضر موضوع یک «تحقیق اداری» است که توسط کمیسیونی به ریاست وزیر دادگستری انجام می‌شود.

پیش از این اگرچه وزارت خارجه لیبی این دیدار را یک «برخورد تصادفی و غیررسمی» توصیف کرده بود، اما انتشار اخبار مربوط به این دیدار، منجر به وقوع اعتراضات خیابانی در چندین شهر لیبی شده بود.

وزارت خارجه اسرائیل نیز روز یکشنبه در بیانیه‌ای دیدار وزرای خارجه دو کشور در هفته گذشته را تایید کرد.

در این بیانیه آمده است که الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل و خانم منگوش، همتای لیبیایی وی در دولت مستقر در طرابلس، در نشستی در رم به میزبانی آنتونیو تاجانی صحبت کرده‌اند.

بیانیه دولت اسرائیل، این اقدام را اولین ابتکار دیپلماتیک بین دو کشور توصیف کرده و افزوده است که پتانسیل زیادی برای برقراری ارتباط میان دو کشور وجود دارد.

در بیانیه وزارت خارجه اسرائیل همچنین آمده است که دو طرف درباره «اهمیت حفظ میراث یهودیان لیبی از جمله بازسازی کنیسه‌ها و گورستان‌های یهودیان در این کشور» گفتگو کردند.

بیانیه می‌افزاید: «وسعت و موقعیت استراتژیک لیبی فرصت بزرگی را برای اسرائیل فراهم می‌کند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: