۲۷ تن گوشت در خراسان شمالی معدوم شد

تقوایی، مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از معدوم سازی بیش از ۲۷ تن گوشت قرمز طی امسال در این استان خبر داد.

کد خبر: ۱۵۳۰۳۰
۱۱:۵۵ - ۳۱ تير ۱۴۰۲

دیدارنیوز: ابراهیم تقوایی، اظهار کرد: طی سال جاری در کشتارگاه‌های این استان ۳۰ هزار و ۶۴۵ راس دام سبک کشتار شده که با نظارت‌های صورت گرفته ۱۰ هزار و ۶۷۱ کیلوگرم گوشت معدوم شده است.

وی گفت: علاوه بر آن طی این مدت ۲ هزار و ۶۲۰ راس دام سنگین نیز در کشتارگاه‌های استان کشتار شده اند که بازرسی‌های صورت گرفته منجر به معدوم سازی ۶ هزار و ۸۴۲ کیلوگرم گوشت شده است.

تقوایی به کشتار طیور در کشتارگاه‌های استان نیز اشاره کرد و افزود: طی سه ماه نخست امسال ۴ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۵۱۵ قطعه طیور در کشتارگاه‌های طیور استان کشتار شده اند که از طیور کشتار شده ۵۲ هزار و ۱۶۴ کیلوگرم گوشت سفید معدوم شده است.

وی بیان کرد: طی چهار ماه نخست سال گذشته نیز ۳۸ هزار و ۷۳۵ راس دام روانه کشتارگاه‌های استان شده اند که از این تعداد ۳۵ هزار و ۷۱۳ راس دام سبک و ۳ هزار و ۲۲ راس نیز دام سنگین بوده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی مدت یاد شده نیز ۱۹ هزار و ۸۵۷ کیلوگرم گوشت قرمز معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه در ۴ ماه نخست سال گذشته ۵ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۶۹۷ قطعه طیور برای کشتار به کشتارگاه‌های طیور استان ارسال شدند، گفت: میزان گوشت سفید معدوم سازی شده نیز ۱۱۹ هزار و ۲۷ کیلوگرم بوده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: