معتادان متجاهر زن خراسان‌شمالی فاقد مرکز نگهداری

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی گفت: زنان متجاهر و لامکان این استان فاقد مرکز 16(مراکز نگهداری) هستند.

کد خبر: ۱۵۲۹۵
۱۹:۳۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - «احمد ریواده» با اشاره به این‌که در بخش معتادان دو بخش به نام‌های مرکز 15 و 16 در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مرکز 15 توسط بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود و معتادان در این مراکز درمان می‌شوند و در حقیقت مراکز 15 همان کمپ‌های ترک اعتیاد هستند.

وی با بیان این‌که در مراکز 16 هم معتادان بی‌خانمان، لامکان و متجاهر نگهداری می‌شوند، افزود: این مراکز، مراکز اجباری هستند که دولت مدیریت آن‌را برعهده دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی ادامه داد: مرکز 16 ویژه مردان در این استان راه‌اندازی شده است و معتادان لامکان و متجاهر جمع‌آوری و به این مرکز منتقل می‌شوند تا به افراد دیگر آسیبی وارد نشود.

ریواده اظهار کرد: اما زنان فاقد چنین مرکزی در این استان هستند و ناگزیریم تا این خدمات را از طریق خرید خدمت بخش خصوصی به افراد مذکور ارائه دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به مرکز جامع توانمندسازی و صیانت اجتماعی گفت: هنوز آئین‌نامه این مرکز ابلاغ نشده است اما طی سال جاری ابلاغ خواهد شد و در این مرکز زنان و مردان شناسایی و به آنجا منتقل می‌شوند و مهارت‌های لازم به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که هم‌اکنون وجود دارد آن است که زن و مرد معتاد از زندان آزاد شده و این افراد برای تأمین هزینه‌های زندگی اقدام به دزدی می‌کنند و دوباره روانه زندان می‌شوند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: