امضای ۵ هزار نفر پای مطالبه‌ای که به نتیجه رسید

مخالفت با بررسی لایحه سن بازنشستگی

 ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که این کمیسیون در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم با بند‌هایی از این لایحه که در آن سقفی برای سن بازنشستگی تعیین شده بود، مخالفت کرد.

کد خبر: ۱۵۲۴۵۱
۱۷:۵۲ - ۱۹ تير ۱۴۰۲


دیدارنیوز: ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که این کمیسیون در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم با بند‌هایی از این لایحه که در آن سقفی برای سن بازنشستگی تعیین شده بود، مخالفت کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: بر این اساس هر کارمندی در هر سنی در صورت داشتن سابقه ۳۰ سال فعالیت می‌تواند بازنشسته شود؛ اساسا تعیین سقف برای بازنشستگی درست نیست و به نفع کارمندان هم نخواهد بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد که در بند «ذ» ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم نیز حداقل سن برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور برای زنان ۴۵ سال و برای مردان ۵۰ سال تعیین شده بود که این بند حذف شد. چون در این شرایط اگر فردی دارای مشاغل سخت و زیان آور ۲۰ سال فعالیت می‌کرد، اما به این سقف سنی تعیین شده نمی‌رسید نمی‌توانست بازنشسته شود.

پیش‌تر مطالبه‌ای با عنوان «درخواست مخالفت نمایندگان مجلس با افزایش سن بازنشستگی و حداقل سن در مشاغل سخت و زیان‌آور» در پلتفرم کارزار راه‌اندازی شده بود که در آن بیش از ۵ هزار نفر از کارگران و کارمندان و مشاغل سخت و زیان آور خواستار مخالفت مجلس با افزایش سن بازنشستگی و حداقل سن در مشاغل سخت و زیان‌آور شده بودند.

در متن این کارزار خطاب به نمایندگان مجلس آمده است:

«تقاضا داریم با افزایش سن بازنشستگی و حداقل سن ۵۰ سال در مشاغل سخت و زیان آور، مخالفت کرده و ماده ۶۶ قانون پنج ساله هفتم را به صورت رضایت کارگران و کارمندان با موافقت کارفرما لحاظ نمایید. از مزایای این طرح، ایجاد شغل برای جوانان و افزایش تولید با نیروی تازه نفس می‌باشد. همچنین تقاضا داریم میانگین عمر کارگران در مشاغل سخت و زیان‌آور و دریافتی مدیران و هیئت مدیره شستا و شرکت‌های زیر نظر صندوق در سامانه مجلس شورای اسلامی در دسترس مردم قرار گیرد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: