آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان

حمید سلامتی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان درباره چند آتش‌سوزی در جنگل‌های شرق استان گفت: حضور به موقع نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی سبب خاموش شدن آتش در این مناطق شده است.

کد خبر: ۱۵۲۴۰۴
۱۸:۴۵ - ۱۸ تير ۱۴۰۲

دیدارنیوز: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به وقوع چند آتش‌سوزی در جنگل‌های شرق استان، گفت: از دیروز تاکنون با کمک نیرو‌های یگان حفاظت و مشارکت مردمی، آتش‌سوزی در جنگل‌های شهرستان گالیکش مهار شد.

حمید سلامتی با اشاره به وقوع چند آتش‌سوزی در جنگل‌های شرق استان، اظهارداشت: از صبح امروز ۲ مورد وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های فارسیان فرنگ از بخش مرکزی، بر اثر سرایت آتش از سفال به جنگل ترجنلی از بخش لوه گالیکش رخ داد.

وی افزود: حضور به موقع نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی سبب خاموش شدن آتش در این مناطق شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان همچنین گفت: با حضور به موقع نیرو‌های حفاظتی و قرقبانان منطقه، آتش سوزی‌های مناطق جنگلی واقع در آق قمیش، ترجنلی، کندسکوه و جمشید آباد که سرمنشا آن اراضی کشاورزی و کاه و کلش باقی مانده در سطح این اراضی بود مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گالیکش هم گفت: دیروز هم مناطقی از جنگل‌های آقمیش و ترجنلی از بخش لوه گالیکش طعمه حریق شد که با حضور به موقع نیرو‌های یگان حفاظت و مشارکت مردمی از ادامه آتش‌سوزی جلوگیری و خاموش شد.

غلامرضا ممشلی علت آتش سوزی‌ها را عامل انسانی و سرایت آتش از بقایای محصولات زراعی به جنگل و وسعت آن‌را حدود یک هکتار اعلام کرد.

یحیی مرادی مسئول روابط عمومی پارک ملی گلستان هم همزمان از وقوع آتش در علفزار‌های منطقه آزاد روستای کندسکوه خبرداد و گفت: این آتش سوزی در فاصله کوتاهی با تلاش محیط‌بانان تنگراه و تنگه گل و با همکاری منابع طبیعی گالیکش مهار شد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: