بعد از وعده‌های فراوان درباره ورود بانوان ایرانی به ورزشگاه‌ها مطرح شد

تاج: حضور زنان در ورزشگاه بعد از مرمت آزادی؛ روحیه «زن‌ستیزی» نداریم!

در سال‌های اخیر بارها دختران و زنان کشورمان خواسته‌اند وارد ورزشگاه‌های مختلف فوتبال شوند تا بازی‌های ملی و باشگاهی را به راحتی (و بدون گزینش) تماشا کنند اما با ممانعت سریع و حتی اسپری فلفل(!) در مشهد جلوی آنها گرفته شده و بحث و جنجال فراوانی پیرامون آن به وجود آمده است. حالا مهدی تاج، رئیس فدراسیون که وعده‌های زیادی درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها می‌دهد و هر بار که خبر آمدن رئیس فیفا به ایران منتشر می‌شود، می‌گوید زنان می‌توانند به ورزشگاه بروند، مدعی شده که روحیه زن‌ستیزی که برخی افراد به فدراسیون او القا می‌کنند، واقعیت ندارد و زنان می‌توانند در صورت اتمام مرمت ورزشگاه آزادی به این استادیوم بروند .. اما سوال اینجاست مرمت آزادی چه زمانی تمام می‌شود؟

کد خبر: ۱۵۱۹۵۱
۱۲:۲۴ - ۱۰ تير ۱۴۰۲

دیدارنیوز: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: روحیه زن‌ستیزی که برخی افراد به ما القا می‌کنند، واقعیت ندارد.

مهدی تاج در نشست کارگروه نظارت بر قرارداد‌ها و سقف بودجه باشگاه‌ها، اظهار داشت: اصل موضوع امروز ناظر بر قرارداد‌ها و سقف بودجه باشگاه‌هاست و همکاران توضیح لازم را دادند. باید وقتی می‌گذاشتیم تا همه سؤالاتی را که در ذهن عزیزان بود، پاسخ می‌دادیم. فدراسیون خلاصه در چند کلمه به این جمع‌بندی رسید که بهترین کاری که در شرایط فعلی می‌توانست انجام دهد، سقف قرارداد بود. اگر کسی طرح بهتری برای کمک به این موضوع دارد می‌تواند با پیشنهاداتش فدراسیون را کمک کند.

در حال حاضر با باشگاه‌های زیان‌ده روبه‌رو هستیم

وی افزود: در حال حاضر با باشگاه‌های زیان‌ده روبه‌رو هستیم و گرفتاری‌هایی نیز وجود دارد که دستگا‌ه‌های اجرایی نظرشان این است که گرفتاری‌ها ممکن است در آینده دست و پا گیر شوند.

روحیه زن‌ستیزی که برخی افراد به ما القا می‌کنند، واقعیت ندارد

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در مورد حل هوشمندانه ورود بانوان به ورزشگاه‌ها باید گفت الزامی از سوی AFC و فیفا بود که باید انجام شود. کشور عزیز ما هم برای حفظ عزت بانوان تلاش می‌کند و روحیه زن‌ستیزی که برخی افراد به فدراسیون و مجموعه کشور القا می‌کنند، واقعیت ندارد. همه مجموعه‌ها در تلاش هستند به نحوی از وجود بانوان استفاده کنند. شما همه ورزشگاه‌های ایران را رفته‌اید و اگر کسی بخواهد حرف‌های من را تأیید کند، شما (اشاره به خبرنگاران) خواهید بود. برخی از ورزشگاه‌های ما قابلیت ورود بانوان را ندارند. بانوان، خواهر من و شما هستند و باید از یک ورودی وارد و از خروجی دیگر خارج شوند. بحث دستشویی مشترک هم وجود دارد و در کل مشکلات سخت‌افزاری برخی ورزشگاه‌ها اجازه حضور بانوان را نمی‌دهد.

در صورت اتمام مرمت ورزشگاه آزادی بانوان می‌توانند در آن حضور پیدا کنند

تاج ادامه داد: شورای امنیت کشور و بخش رسیدگی به مسائل ورزشی آن مصوبه‌ای دارد که دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط مثل وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال، وزارت اطلاعات، سپاه، فرماندهی نیروی انتظامی به همراهی وزارت کشور پیش‌نویس دستورالعمل جامع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را با کلیه ابعاد و ملاحظات امنیتی، اجتماعی، سیاسی، فنی، محتوایی و همچنین مسئول‌سازی بین نهاد‌ها تدوین کنند. خوشبختانه این کار انجام و جلساتی برگزار شده است. ان‌شاء‌الله برای فصل آینده، در ورزشگاه‌هایی مثل نقش جهان اصفهان، گل‌گهر سیرجان، کرمان و غدیر اهواز حضور بانوان می‌تواند اتفاق بیفتد. ورزشگاه آزادی به لحاظ مرمت مشکل دارد و اگر مرمت تمام شود حضور بانوان در این ورزشگاه می‌تواند اتفاق بیفتد. در فوتسال نیز همین شرایط را داریم و پس از اینجا راهی جلسه هیئت رئیسه فوتسال خواهم شد.

بهترین تیم ملی را از نظر همبستگی و رفاقت در اختیار داریم

وی در مورد اینکه چرا قرارداد مربیان تیم‌های ملی از جمله تیم امید بسته نمی‌شود، تصریح کرد: اولاً از مربیان داخلی تشکر می‌کنم. همین الان تیم نوجوانان آمده بود که به پیشواز آن‌ها رفته بودم. صعودشان را به جام جهانی تبریک می‌گویم. تیم ملی بزرگسالان قهرمان مسابقات کافا شد و شرایط تیم امید نیز در مسابقات زیر ۲۳ سال غرب آسیا خوب بود. ما موانعی زمانی داشتیم که رفع شده است و ان‌شاء‌الله در هفته جاری حل خواهد شد. شرایط تیم ملی بزرگسالان بسیار خوب است. وقتی برای عیادت از علیرضا بیرانوند به منزل او رفتم گفت بهترین تیم ملی را از نظر همبستگی و رفاقت در اختیار داریم و امیدوارم این شرایط ادامه داشته باشد.

ادامه دارد ..

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: