معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه اعلام کرد

دادگاه ترور سردار سلیمانی به زودی آغاز می‌شود

غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه پرونده حمید نوری کاملا سیاسی است، اعلام کرد که دادگاه پرونده ترور سردار سلیمانی به زودی آغاز می‌شود.

کد خبر: ۱۵۱۹۳۳
۰۹:۳۲ - ۱۰ تير ۱۴۰۲

دیدارنیوز: معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: ما به سوئدی‌ها گفتیم تنها گزینه‌ای که برای آقای نوری وجود دارد، تبرئه و بازگشت او به ایران است.

کاظم غریب آبادی درباره پرونده حمید نوری گفت: پرونده آقای نوری کاملا سیاسی است و حقوق نوری در دادگاه بدوی و تجدید نظر نقض شده و ما نوری را به عنوان گروگان در آنجا می‌بینیم؛ نه کسی که جرایمی را مرتکب شده باشد.

وی با بیان اینکه ما شاهد فرآیند رسیدگی عادلانه در این پرونده نیستیم، گفت: ما به سوئدی‌ها گفتیم تنها گزینه‌ای که برای نوری وجود دارد، تبرئه ایشان و بازگشت او به ایران است. سوئدی‌ها هیچ مستندی ندارند و فقط از یک گروهک تروریستی دفاع می‌کنند؛ البته خود آن کشور‌ها هم که گروهک تروریستی در آنجاست، اقداماتی را برای کنترل و برخورد با این گروهک منافقین اتخاذ کردند و من شک ندارم که این گروهک برای سوئدی‌ها هم مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. به سوئدی‌ها توصیه می‌کنیم امنیت و منافع خود را قربانی دفاع از این گروهک تروریستی نکنند و بیش از این درباره بازی سیاسی خودشان در خصوص پرونده نوری اقدامی نکنند.

غریب آبادی درباره رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان نیز گفت: پیش از این کیفرخواست این پرونده صادر شد و باید فرآیند رسیدگی آغاز شود. اکنون قضات این شعبه تعیین شدند و ابلاغ ویژه از سوی ریاست قوه قضاییه برای سه قاضی صادر شده و به زودی کار خودشان را آغاز خواهند کرد.

وی گفت: جلسات دادگاه هم شکلی و هم محتوایی است و باید روند آن طی شود و کیفرخواست باید بررسی شود. شاید دادگاه ایراداتی نسبت به آن وارد کند و نیاز به اصلاح داشته باشد؛ به هر حال قاضی تصمیم می‌گیرد و زمان بر است. مهم این است که شعبه با ابلاغ ویژه تشکیل شده و به زودی جلسات دادگاه آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: