اوجی، وزیر نفت خبر داد

بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس‌جنوبی با حضور «رئیسی»

اوجی، وزیر نفت با بیان این که شب گذشته (سه‌شنبه) سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی نصب شد، گفت: ظرف هفته‌های آتی بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۵۱۸۵۹
۱۱:۵۱ - ۰۷ تير ۱۴۰۲

دیدارنیوز: جواد اوجی در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران با تبریک عید قربان گفت: صنعت نفت برای مردم ایران عیدی بزرگی دارد و آن دستاورد بی‌نظیر فاز ۱۱ پارس جنوبی است که از سال ۷۹ بین شرکت‌های مختلف خارجی قرارداد‌ها دست به دست می‌شد و مهم‌ترین فاز پارس جنوبی بود و موقعیت آن در نقطه صفر مرزی قرار داشت.

وی تصریح کرد: شرکت‌های مختلف خارجی از جمله توتال، cnpc چین و شرکت‌های دیگری آمدند، قرارداد‌هایی تنظیم شد، ولی متاسفانه هیچ کار عملیاتی انجام نشد، اما خوشبختانه در دولت سیزدهم وزارت نفت حسب دستور رئیس‌جمهور برای عملیاتی کردن و بهره برداری از فاز ۱۱ بسیج عمومی داده شد و امروز خوشبختانه سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی به همت همکاران صنعت نفت در شرکت ملی نفت، شرکت پتروپارس و شرکت تاسیسات دریایی این سکوی دریایی پارس جنوبی خوشبختانه با موفقیت کار خود را آغاز می‌کند. این سازه ۳۲۰۰ تنی که سه و نیم میلیارد دلار ارزش داشت بر روی فاز ۱۲ سی بود، آنجا بهره وری کم بود، جدا شد و خوشبختانه دیشب این سکو نصب شد ظرف دو سه هفته آتی شاهد بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی خواهیم بود.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: همچنین از یک میدان مشترک گازی شروع آن بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون متر مکعب و ان شاء الله به ۵۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید و هفته‌های آتی با حضور رئیس جمهور بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی انجام می‌شود، که نزدیک ۲۰ سال این قرارداد‌ها به صورت کاغذ دست به دست می‌شد و هیچ اتفاقی نیفتاده بود دراین دو دولت از صفر تا ۱۰۰ عملیات اجرایی تکمیل و بهره برداری شده که مردم از نعمت گاز بهره می‌برند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: