هواپیماهای ایرباس در خدمت سعودی‌ها

رقابت در آسمان؛ عربستان قرارداد ۳ میلیارد دلاری بست

شرکت فلیناس سعودی ۳۰ فروند هواپیمای ایرباس به قیمت ۳.۷۳ میلیارد دلار خریداری کرد تا رقابت جدیدی میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ایجاد شود.

کد خبر: ۱۵۱۴۰۲
۱۰:۱۷ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

دیدارنیوز: بیزنس نوشت: شرکت هواپیمایی سعودی فلیناس قراردادی به ارزش ۳.۷۳ میلیارد دلار با شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس اس‌ای برای خرید ۳۰ هواپیما امضا کرد.

فلیناس، شرکت هواپیمایی داخلی و بین‌المللی ارزان قیمت مستقر در عربستان سعودی است، اولین شرکت هواپیمایی کم‌هزینه عربستان سعودی محسوب می‌شود و دفتر مرکزی آن در ریاض است. فلیناس در سال ۲۰۰۷ با نام ناس ایر شروع به کار کرد و نام آن در نوامبر ۲۰۱۳ به فلیناس تغییر کرد.

این خرید ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که خالد الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در مجمع سرمایه‌گذاری فرانسه و عربستان در پاریس گفت که انتظار می‌رود فلیناس به زودی این سفارش را تحویل دهد.

در این مجمع شرکت‌ها و آژانس‌های دولتی عربستان سعودی و فرانسوی بیش از ۲۰ قرارداد همکاری در بخش‌هایی مانند انرژی، تولید، مدیریت پسماند و هوانوردی امضا کردند.

به گزارش دیدارنیوز، پس از پیشرفت قابل توجه کشورهای قطر و امارات در بخش حمل و نقل هوایی، عربستان هم با این قرارداد وارد رقابت با دو کشور عربی دیگر در خاورمیانه شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: