وحیدی، وزیر کشور اعلام کرد

«طالبان» مرزبانان خود را توجیه کند

احمد وحیدی، وزیر کشور که پس از درگیری مرزی ایران و طالبان این اتفاق را «مختصر» عنوان کرده بود، از اوضاع آرام در مناطق مرزی کشور خبر داد و گفت: به مسئولین طالبان و مسئولین حاکم در افغانستان توصیه می‌کنیم که دقت کرده و مرزبانانشان را توجیه کنند تا از این اتفاقات مرزی رخ ندهد.

کد خبر: ۱۵۰۴۴۳
۱۲:۱۹ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

دیدارنیوز: وزیر کشور گفت که در حال حاضر اوضاع مرزی کشور کاملا آرام است.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) دولت بیان کرد: در حال حاضر اوضاع و احوال کاملا آرام است و تردد مرزی برقرار است.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس اشتباهی که مرزبابانان افغانستانی کرده و تیراندازی کردند، این تیراندازی مرزی اتفاق افتاد و یک شهید هم داشتیم و از طرف افغانی نیز افرادی کشته شدند، ولی با توجه به دقت و تدبیر طرف جمهوری اسلامی و دقت و ورود به موقع طالبان و دولت مرکزی مسأله حل شد و الان در مرز مشکلی نداریم.

وزیر کشور ضمن اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون چند نوبت از این اتفاقات داشته ایم، گفت: به مسئولین طالبان و مسئولین حاکم در افغانستان توصیه می‌کنیم که دقت کرده و مرزبانانشان را توجیه کنند تا از این اتفاقات مرزی رخ ندهد.

وحیدی در ادامه در پاسخ به این سوال که برخی از مقامات اظهارنظر‌ها و موضع گیری‌هایی در مورد کشورمان دارند، آیا واکنشی نسبت به پیام‌هایی که در فضای مجازی می‌گذارند، خواهید داشت؟ اظهار کرد: برخی از افراد غیر مسئول یا لااقل در رده‌های اصلی مسئولیت اظهاراتی داشتند که بر اساس برخی گزارشات آن‌ها را برکنار کردند. حرف‌هایی کاملا بیجا و غیرمنطقی توسط یکی از این افراد زده شده بود که بر اساس گزارشی که به من رسید، او را برکنار کردند.

وی تأکید کرد: ما با حاکمان افغانستان تعامل داریم، لذا طبیعتا هر حرفی باشد باید از طریق گفتگو حل و فصل شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: