گفت‌وگوی دیدار با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

برای چرخش تحولی در آموزش و پرورش ۸ برنامه دارم/به نظر مجلسی‌ها احترام می‌گذارم

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم در گفت‌وگو با دیدار تاکید کرد که برای چرخش تحولی در آموزش و پرورش ۸ برنامه دارم.

کد خبر: ۱۵۰۱۳۳
۱۶:۱۱ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲

 

دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای چندین چرخش تحولی در وزارت آموزش و پرورش پا به این عرصه گذاشتیم از ارائه ۸ برنامه اصلی برای این وزارتخانه خبر داد و گفت: ۸ برنامه نیز مربوط به ۸ مسئله هم در وزارت آموزش و پرورش است.

رضا مراد صحرایی در گفت‌وگوی اختصاصی با دیدار تاکید کرد: اولین و مهمترین برنامه ما احیای تربیت معلم و ارتقای وضعیت معلمان است. از این رو قرار است امسال برای جذب معلمان کنکور اختصاصی تربیت معلم خواهیم داشت.

وی افرود: همچنین برای ارتقای جایگاه معلمان فعلی مرکز ملی توانمندسازی معلمان کشور را تاسیس خواهیم کرد و حول این دو موضوع، ده‌ها برنامه داریم که یکی از مهمترین آن‌ها تاسیس پردیس تربیت مدیر مدرسه و مدیر امور پرورشی و دایر کردن این رشته در دانشگاه فرهنگیان است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا این برنامه ها پیش از این در وزارت آموزش و پرورش اجرایی نشده است، گفت: پیش از این هیچکدام از موارد ذکر شده در آموزش و پرورش وجود نداشته است البته جذب استعداد‌های برتر برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان وجود داشته اما علاقه شخص، برخی مشخصات فردی و چند فاکتور فردی دیگر ملاک قرار می‌گرفت.

وی از برگزاری دوره‌های مشترک با دانشگاههای کشور خبر داد و تاکید کرد: این دوره ها از امسال شروع می شود و همچنین مرکز کارشناسی ارشد حرفه‌ای معلمی را نیز تاسیس خواهیم کرد و امیدواریم تقویت زیرساختی دانشگاه فرهنگیان تحقق پیدا کند.

وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش افزود: امیدواریم در یک افق دوساله کاری برای دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی انجام دهیم که بتوانند سالی ۳۰ هزار معلم تربیت شده به وزارت آموزش و پرورش بدهند و قرار است حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار معلم به کمک دیگر دانشگاه‌ها تربیت کنیم.

صحرایی با اشاره به اینکه علاوه بر این ۸ برنامه، کار دوم ما هم سند تحول بنیادی است، گفت: همه این‌ها را در همین دو سال باقی مانده به کف مدرسه می‌بریم؛ البته دو کار مهم و فوری دیگر هم داریم که مربوط به اصلاح روند رتبه بندی و رسیدگی به اعتراضات همکاران است.

وی ادامه داد: همچمین یک برنامه مفصل هم طراحی کردیم که در آن برنامه‌های فوری و اولویت‌دار در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گفته وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بحث اجرای امتحانات هماهنگ کشوری که در کنکور ۴۰ درصد تاثیر دارد و بسیار مهم است نیز جز برنامه‌های ما در وزارت آموزش پرورش است.

صحرایی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می کنید در مجلس رای بیاورید گفت: به تصمیم مجلس تمکین می‌کنیم، هر تصمیمی که نمایندگان محترم بگیرند برای ما محترم است.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: