کلاف پیچیده حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا

خط قرمز مدیران آبی بر نام استقلال!

با اینکه پرسپولیس رسما به عنوان یکی از چهار تیم دارای مجوز برای حضور در رقابت‌های آسیایی فوتبال معرفی شده اما مدیران و هواداران آبی همچنان امیدوارند استقلال هم به آسیا معرفی شود.

کد خبر: ۱۴۹۹۷۷
۱۸:۲۰ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲

 

دیدارنیوزـ شقایق آسیایی: حدود دو ماه است که هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس هر روز با بیم و امید خبرهای مربوط به حذف سرخ‌آبی را از لیگ قهرمانان آسیا، دنبال می‌کنند و در این مدت اخبار ضد و نقیض زیادی در این رابطه از تریبون‌های مختلف رسمی و غیررسمی پخش شده و همچنان می ‌شود تا جایی که حتی رسانه ها را نیز سردرگم کرده و هنوز کسی به درستی نمی داند که سرنوشت این دوتیم در رقابت‌های آسیایی به چه صورت خواهد بود.

در حالی که جنجال‌ رسانه‌ای ماه گذشته علی قربان‌زاده در مقام رئیس سازمان خصوصی‌سازی و علی فتح‌الله زاده  مدیر عامل سابق استقلال هنوز از یادها نرفته و هنوز بسیاری نمایش قربان‌زاده را در آن شب کذایی قهرمانانه می‌دانند، خبر رسیده که رئیس سازمان خصوصی‌سازی قصد دارد در انتخابات مجلس شرکت کند و نماینده مردم مشهد شود و به نظر می رسد تمام آن جنجال‌ها یک شوآف بزرگ برای سر زبان افتادن علی قربانزاده بوده است! چرا که در همان زمان، او زیر چک چند میلیون دلاری برای پرسپولیس را امضا کرده، در شرایطی که هواداران آبی هرروز در جلوی باشگاه تحسن می کردند تا بدهی استرا هر چه زودتر پرداخت شود، تا این تیم از آسیا حذف نشود.

استقلال از آسیا حذف شد

اگر چه هنوز مسئولان وزارت ورزش، فدراسیون و باشگاه از حذف قطعی استقلال در آسیا حرفی نمی‌زنند اما با شواهد موجود و رأی گیری در کمیته بدوی حرفه‌ای سازی، زیاد هم نمی‌توان به حضور آبی ها درآسیا امیدوار بود چرا که در کمیته بدوی با وجود اینکه چند مدیر سابق استقلالی حضور داشته‌اند تنها یک نفر به حضور استقلال رای داده و در عین حال همین افراد، در کمیته تجدید نظر هم حضور دارند و به عبارتی استقلال شانسی برای تغییر حکم نیز نخواهد داشت!

بر اساس ماده ۵۸ اساسنامه فدراسیون فوتبال یکی از ارکان فدراسیون، هیئت‌های صدور مجوز حرفه‌ای هستند که خود شامل کمیته بدوی و تجدید نظر است و هر کدام پنج عضو دارد.

اعضای کمیته بدوی را حمیدرضا آصفی، سید محمدکاظم اولیائی، مجید سمیعی، زهیری و شمس تشکیل می دهند و اعضای کمیته تجدید نظر را داریوش مصطفوی، بهروان، حسن زاده، زارع و محمدی!

بررسی شرایط تیم‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای ابتدا بر عهده کمیته بدوی است که این کمیته، امروز با اکثریت آرا، به حذف استقلال از آسیا رأی داد!

جای تعجب است که در فهرست نفراتی که به حذف استقلال رای دادند نام‌هایی مثل حمیدرضا آصفی دیده می شود، مردی که سال‌ها عضو هیأت مدیره استقلال بود و حتی چندی قبل هم حرف از مدیریت او در این باشگاه به میان آمد که البته چنین اتفاقی رخ نداد! دیگر رای منفی مربوط به مجید سمیعی سرپرست اسبق پرسپولیس است اما وقتی آصفی که سال‌ها در استقلال بوده علیه استقلال رأی می دهد نمی توان از سمیعی که در پرسپولیس بوده انتظار رای مثبت داشت.

پشت پرده حذف استقلال!

استقلال و پرسپولیس هر دو مشکل بدهی و مالکیت مشترک داشتند، اما بدهی پرسپولیس صفر شد و مالکیت مشترک هم با سپردن استقلال به وزارت دارایی و امور اقتصادی حل شد! اما از نگاه هواداران سوال اینجاست که آیا کمترین حق تیمی که ۳۰ هفته بدون باخت قهرمان لیگ در فصل قبل شده شد، حضور در آسیا نبود؟

افراد نزدیک به دو باشگاه از علاقمندی مسئولان به حضور پرسپولیس در آسیا خبر می دهد، چرا که گفته می‌شود استقلال مشکلات عمیق تری دارد؟! حالا سوال اینجاست که اگر به گفته مسئولان، این باشگاه مشکلات زیادی دارد، چرا هر چه زودتر تکلیف مدیر عامل آن مشخص نمی شود تا به حل مشکلاتی چون پرونده بدهی های گذشته مثل موسوی، بدهی‌های احتمالی بازیکنان و مربی خارجی در این فصل، تمدید قراردادها و اموری این چنینی برای فصل پیش رو رسیدگی شود.

وقتی مهدی تاج از محرومیت احتمالی فوتبال ایران به خاطر سند سازی برای پرسپولیس در رسانه ملی حرف می زند، چرا باید استقلال در شرایط برابر حذف شود؟

وقتی مسئولان می‌دانند بدهی باشگاه به استراماچونی پرداخت شده و تنها بارگذاری مدارک در سایت کنفدراسیون آسیا و پرداخت بدهی به موسوی باقی مانده، آیا نمی‌شد اعضای کمیته بدوی، رأی به حضور استقلال در آسیا بدهند تا با تعیین فرصت برای پرداخت بدهی‌اش در زمان تعیین شده از سوی AFC  یعنی آخر خرداد، این باشگاه بتواند خود را از این مشکل برهاند؟

ظاهرا حالا استقلال باید بعد از رای منفی کمیته بدوی برای حضور در آسیا، در روزهای آتی منتظر رای کمیته تجدید نظر باشد که با  ریاست داریوش مصطفوی رای نهایی را دریافت کند. هواداران استقلال کورسوی امیدی دارند که شاید داریوش مصطفوی تنها عضو ورزشی کمیته تجدید نظر، نگاهی متفاوت به این موضوع داشته باشد و به خاطر این همه هواداری که همه دلخوشی‌شان این فوتبال و این تیم است رأی به حضور ااستقلال در آسیا بدهد. البته گفته شده که شخص  مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال نیز تاثیر مستقیم در این رای و حضور نمایندگاه ایران در آسیا دارد.

به هر حال هر چه هست تا این لحظه خود استقلال است که مانع حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: