همکاری پلیسی ایران و ویتنام/ انتقال تجربیات در حوزه مبارزه با موادمخدر و فضای مجازی

فرمانده فراجا و وزیر امنیت عمومی کشور ویتنام در نشستی دو جانبه که در تهران برگزار شد، بر ضرورت افزایش همکاری‌های پلیسی میان دو کشور و نیز انتقال دانش و تجربیات تاکید کردند.

کد خبر: ۱۴۹۹۶۴
۱۶:۳۶ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲

دیدارنیوز: فرمانده فراجا و وزیر امنیت عمومی کشور ویتنام در نشستی دو جانبه که در تهران برگزار شد، بر ضرورت افزایش همکاری‌های پلیسی میان دو کشور و نیز انتقال دانش و تجربیات تاکید کردند.

سردار احمدرضا رادان، در دیدار با ژنرال تولام، وزیر امنیت عمومی کشور ویتنام ضمن خوشامدگویی به مهمانان با اشاره به مواهب طبیعی و بکر در کشورمان کرد: ایران کشور بسیار زیبایی است و طبیعت چشم نواز و متنوعی دارد؛ امید است که سفر خوبی را در کشور ما داشته باشید. برای مردم ویتنام احترام زیادی قائل هستیم. ما مردم ویتنام را نماد مقاومت و استکبارستیزی می‌دانیم و می‌شناسیم؛ تاریخ ویتنام ثابت کرد که اراده در برابر قدرت پیروز است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با تشریح و تبیین ساختار و سازمان فرماندهی کل انتظامی کشور، به معرفی ظرفیت‌های انتظامی اعم از فرماندهی مرزبانی، فرماندهی یگان‌های ویژه، پلیس فتا، پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس آگاهی، پلیس امنیت اقتصادی و ... پرداخت و افزود: ما در محورهایی، چون انسداد مرز، مقابله با اشرار و تروریسم، مبارزه با جرایم سازمان یافته، مقابله با قاچاق مواد مخدر و کالا، مدیریت ترافیک و تسهیل تردد و ... دارای تجربیات بی بدیلی هستیم.

وی با اشاره به دستاورد‌های پلیس جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر، به قرارگرفتن ویتنام در منطقه مثلث طلایی و منطقه شرق آسیا اشاره کرد و گفت: با توجه به این موقعیت ویتنام و البته همجواری ایران با افغانستان می‌توانیم دانش و تجربیاتمان را در مبارزه با موادمخدر به اشتراک بگذاریم.

رادان با اشاره به دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با موادمخدر آن «جهان شمول» توصیف کرد و گفت: ما افتخار داریم در مبارزه با مواد مخدر برای جهان، بالغ بر چهار هزار شهید تقدیم کنیم و این به معنای پرچمداری ایران در مبارزه قاطع با موادمخدر است.

وی با بیان اینکه زمینه‌های خوبی برای همکاری‌های پلیسی بین دو کشور ایران و ویتنام وجود دارد، اظهارکرد: افق‌هایی از همکاری‌های روزافزون پیش روی پلیس دو کشور ایران و ویتنام است.

رادان با اشاره به فعالیت مراکز دانشگاهی، آموزشی و علمی فراجا نیز گفت: مراکز دانشگاهی و آموزشی ما وظیفه تربیت و پرورش پلیس و افسران زبده و مجرب را بر عهده دارند از طرفی تمام یافته‌ها و نیاز‌های علمی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را از مسیر مرکز مطالعات راهبردی پلیس و با نگاهی علمی، پیش رویدادی و براساس نیازسنجی دقیق دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به آمادگی انتظامی ایران برای ارتقاء همکاری‌های دو جانبه با پلیس ویتنام گفت: این نشست سرآغاز همکاری‌های پلیسی میان دو کشور است.

ژنرال تولام: دو کشور ایران و ویتنام کنار هم هستند
بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، ژنرال تو لام، وزیر امنیت عمومی ویتنام نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و ملاقات با برخی مقامات و مسئولان کشورمان مطرح کرد: دو کشور و ملت ایران و ویتنام کنار هم هستند و ویتنام همیشه به دنبال توسعه روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران بر مبنای روابط بین‌الملل است.

وی بر لزوم تقویت همکاری‌های پلیسی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: شاهد ظرفیت‌های فوق العاده پلیس جمهوری اسلامی ایران هستیم و مایلیم که از دانش و تجربیات پلیسی شما به ویژه در بحث مبارزه با مواد مخدر و جرایم سایبری و سازمان یافته بهره بگیریم.

وزیر امنیت عمومی ویتنام با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد پلیس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: من و همکارانم به جد به دنبال تبادل اطلاعات، دانش و تجربه پلیسی باشما هستیم چرا که ارتقاء این همکاری‌ها را بسیار مطلوب می‌دانیم. تجربیات پلیس جمهوری اسلامی ایران در مبارزه بامواد مخدر بسیار ارزنده است و ما نیز مایلیم که از این تجربیات و شیوه‌های مبارزه با مواد مخدر بهره بگیریم. باید تمام تلاشمان را بکار بگیریم تا از فعالیت غیرقانونی افراد در خاک دو کشور ممانعت کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: