با شکست رئال مادرید برابر سوسیه‌داد رقم خورد

یک برد تا جشن بزرگ برای ژاوی و مردانش!

با پیروزی سخت بارسلونا برابر اوساسونای ۱۰ نفره و شکست رئال مادرید در زمین سوسیه‌داد، تیم ژاوی تنها به یک برد دیگر نیاز دارد تا جشن قهرمانی را در لالیگا به پا کند.

کد خبر: ۱۴۹۰۲۴
۰۸:۲۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

دیدارنیوز: رئال مادرید با قبول شکست، آماده تقابل با اوساسونا و سیتی خواهد شد.

رئال مادرید برای فتح یک جام و صعود به فینال تورنمنتی که در آن لقب «مدافع عنوان قهرمانی» را یدک می‌کشد، آماده خواهد شد، اما لالیگا را خیلی زودتر از حد تصور به رقیب دیرینه واگذار کرده است.

بارسلونا موفق به شکست رقیب کهکشانی‌ها در فینال جام حذفی پیش‌رو شد، اما شاگردان کارلتو بازی حساس مقابل رئال سوسیه‌داد را به تیم باسکی واگذار کردند و این نتیجه، علاوه بر آنکه نایب قهرمانی لالیگا را به خطر انداخت تا حدودی کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا توسط سوسیه‌داد را قطعیت بخشید.

در این دیدار رئال پس از دریافت گل نخست؛ ۱۰ نفره شد و گل دوم سوسیه‌داد کار را در سن‌سباستین تمام کرد. اگر اتلتیکومادرید موفق به کسب پیروزی مقابل کادیس شود، رتبه دوم جدول را از رقیب همشهری خواهد گرفت، رئال سوسیه‌داد با ۶۱ امتیاز در رتبه چهارم جدول جایگاهش را تثبیت کرد و فاصله این تیم تا پایان هفته در بدترین سناریو ممکن با رتبه پنجم، به کمتر از ۵ امتیاز کاهش نخواهد یافت و به‌نظر، تیم‌های بارسلونا، رئال مادرید، اتلتیکو مادرید و رئال سوسیه‌داد را فصل آینده به‌عنوان نمایندگان اسپانیا در لیگ قهرمانان اروپا خواهیم دید.

آلگواسیل ۱۲ امتیازی

ایمانوئل آلگواسیل از ۹ بازی که هدایت تیم‌هایش را مقابل رئال مادرید بر عهده داشته، موفق به کسب ۱۲ امتیاز از فصل ۱۹-۲۰۱۸ تا به حال شده و هیچ سرمربی در تاریخ لالیگا در این مقطع ۴ ساله موفق نشده به این میزان از رئال مادرید امتیاز بگیرد. این سرمربی باتجربه با کسب این پیروزی، رکورد پاکو لوپس (۱۰ امتیاز مقابل رئال مادرید) را شکست و به‌تن‌هایی رکورددار شد.

فرصت جبران با قهرمانی

رئال که هفتمین شکست فصل را متحمل شد، شنبه هفته آینده به مصف اوساسونا در فینال جام حذفی خواهد رفت و سپس سه‌شنبه شب، از منچسترسیتی در دور رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا پذیرایی خواهد کرد. پس از تجربه این شکست، شاگردان کارلتو در هفته آینده می‌توانند تسلیم زودهنگام در لالیگا به رقیب دیرینه را به فال نیک گرفته یا فصل کابوس‌بار خودشان در لالیگا را با از دست دادن ۲ جام دیگر در مقطع انتهایی فصل تلخ‌تر کنند.

اگر کهکشانی‌ها جام حذفی را فتح کنند با روحیه مثال‌زدنی به مصاف سیتی خواهند رفت، اما در غیر این صورت با از دست دادن ۲ جام، این فصلِ رئال مادرید را با برچسب ناکامی محض خواهد شناساند. فصلی که بارسلونا خیلی زود عنوان لالیگا را قطعی کرد، رئال باید در یک قدمی فینال دوباره لیگ قهرمانان به مصاف سخت‌ترین حریف ممکن با سرمربیگری یکی از اساطیر بارسلونا برود و مصدومیت مودریچ، شاید باعث شود رئال فینال جام حذفی را هم به اوساسونا واگذار کند؛ هرچند کمتر هوادار این تیم به صرفاً فتح جام حذفی در فصلی که رئال در ۲ تورنمنت لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا مدافع عنوان قهرمانی بود، راضی خواهد شد.

یک پیروزی تا قهرمانی بارسا

با این نتیجه، فاصله امتیازی بارسلونا در صدر جدول با رئال مادرید به ۱۴ امتیاز رسید و اگر اتلتیکو امشب به رتبه دوم جدول برسد و در تعقیب بارسلونا با ۶۹ امتیاز بایستد، بلوگرانا برای رسمیت بخشیدن به قهرمانی‌شان به تنها یک پیروزی دیگر نیاز خواهند داشت. شاگردان ژاوی می‌توانند تحت هر شرایطی هفته آینده، با کسب پیروزی خارج از خانه مقابل اسپانیول رسماً قهرمان فصل ۲۳-۲۰۲۲ لالیگا لقب بگیرند.

اگر هم اتلتیکو موفق به کسب حداکثر امتیازات از کادیس نشود و رتبه دوم در اختیار رئال باقی بماند، کسب تساوی مقابل اسپانیول هم بارسلونای ژاوی را قهرمان زودهنگام لالیگا در فاصله ۴ هفته به پایان مسابقات لقب خواهد داد. البته در این صورت، کار به، اما و اگر خواهد کشید، اما کسب پیروزی مقابل اسپانیول، رسماً و بدون هیچ شک و تردیدی، بارسلونا را بدون توجه به نتایج اهالی مادرید در هفته‌های پیش‌رو به عنوان قهرمانی خواهد رساند و کاتالان‌ها قادر هستند بیست‌ویکم می، بازیِ تیم قهرمان لالیگا را مقابل رئال سوسیه‌داد در نوکمپ به تماشا بنشینند.

نکته اینجاست در صورت پیروزی مقابل اسپانیول، اگرچه ۴ دیدار باقی مانده تا پایان فصل جنبه تشریفاتی پیدا خواهند کرد، اما بارسا بدش نمی‌آید قهرمانی لالیگا را با ۹۷ امتیاز جشن بگیرد؛ آن هم در شرایطی که شانس رقابت در هیچ تورنمنت دیگری به جز لالیگا برای شاگردان ژاوی باقی نمانده است؛ البته اگر بتوان تجربه فصل جاری بارسلونا در مقطع پایانی لالیگا را با واژه «رقابت» عنوان داد!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: