احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در گلستان

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به وقوع بارش‌های رگباری در استان گفت: در این مدت احتمال آبگرفتگی برخی معابر عمومی، اختلال در تردد جاده‌ای، برخورد صاعقه و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

کد خبر: ۱۴۹۰۱۵
۱۹:۰۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

دیدارنیوز: امان محمد کمالی از گسترش فعالیت سامانه ناپایدار و وقوع بارش‌های رگباری در استان خبر داد و اظهار داشت: فعالیت سامانه ناپایدار از عصر چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه در استان تشدید می‌شود و در این مدت احتمال آبگرفتگی برخی معابر عمومی، اختلال در تردد جاده‌ای، برخورد صاعقه و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی دریایی، از مواج و متلاطم شدن دریا خبر داد و اعلام کرد: از ظهر امروز تا اواخر وقت پنجشنبه دریای خزر مواج است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نخواهد بود.

کمالی گفت: براساس الگو‌های پیش‌یابی از ظهر دیروز با نفوذ سامانه بارشی شاهد افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق، کاهش دما و در برخی نقاط پدیده مه هستیم.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه بارشی به تناوب تا ظهر روز جمعه تداوم خواهد داشت و اوج فعالیت آن از عصر چهارشنبه تا عصر روز پنج‌شنبه است. به سبب وقوع بارش‌های رگباری طی این مدت آبگرفتگی برخی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان هم گفت: از فردا تا عصر پنج‌شنبه، وقوع بارندگی، رعد و برق و رگبار، کاهش محسوس دما و وزش باد شدید موقتی، آبگرفتگی برخی معابر احتمال سیلاب ناگهانی، اختلال در تردد جاده‌ای و برخورد صاعقه را پیش‌بینی شده است.

دهقان اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای گلستان از هم استانی‌ها و عموم مردم تقاضا دارد، در حاشیه رودخانه‌های دائمی و فصلی استان توقف نکنند و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مخازن سد‌ها و تأسیسات آبی خودداری کنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: