به استقبال بزرگ‌ترین بازی سال (این گزارش به روز می‌شود)

دربی با هیجان ۱۰۰؛ جان برای جام!

در مهم‌ترین بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس و استقلال تا دقایقی دیگر در ورزشگاه آزادی به دیدار هم خواهند رفت در حالی که باخت به منزله خداحافظی با جام قهرمانی است.

کد خبر: ۱۴۸۴۴۴
۱۵:۱۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: در یکی از حساس‌ترین نبرد‌های تاریخ فوتبال باشگاهی ایران و در صدمین مصاف مستقیم، دو تیم پرطرفدار پایتخت از ساعت ۱۶ روبروی هم قرار می‌گیرند. دربی تهران که امروز قطعا در آن سوی مرز‌ها نیز دنبال‌کنندگان زیادی خواهد داشت در شرایطی رقم خواهد خورد که دو تیم برای به دست آوردن جام قهرمانی ناچارند بیرحم باشند و حتی یک لحظه هم تسلیم حریف نشوند.

دو تیم با تمام قوا آماده بازی هستند و دو مربی کاملا نیز روی نیمکت به دنبال دیکته کردن تاکتیک‌های خود به دیگری خواهند بود. از ساپینتو پرتغالی پرشور تا گل‌محمدی مرموز، این بازی محل برخورد دو دیدگاه مختلف در فوتبال است.

گزارش لحظه به لحظه دربی ۱۰۰ را دنبال کنید:

ساعت ۱۵:۰۰/ ترکیب سرخابی‌ها مشخص شد

ترکیب پرسپولیس برابر استقلال

علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، مهدی عبدی، وحید امیری

ترکیب استقلال برابر پرسپولیس

سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی، کوین یامگا، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند، مهدی قایدی، محمد محبی، پیمان بابایی

 

هجوم تماشاگران به آزادی

در حالی که اعلام شد نهایتا ۱۵ هزار تماشاگر می‌توانند در این بازی حضور داشته باشند اما قابل پیش‌بینی بود که امروز تعدادی از تماشاگرانی که نتوانسته‌اند بلیت بازی را تهیه کنند به سمت ورزشگاه بروند. خبرهایی مبنی بر حضور برخی تماشاگران از بدون بلیت از طریق در اصلی ورزشگاه منتشر شد که تایید آن میسر نیست.

نکته دیگر این است که حضور زنان در ورزشگاه نیز امکان‌پذیر نشد و این بازی هیجان‌انگیز بدون بانوان آغاز خواهد شد. 

 

ترکیب احتمالی پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، مهدی عبدی، وحید امیری
 
ترکیب احتمالی استقلال: سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، کوین یامگا، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، آرش رضاوند، سعید مهری، محمد محبی، مهدی قایدی، ارسلان مطهری
 

پیروز قربانی: این بازی زیباست

با پیروز قربانی کارشناس فوتبال درباره بازی امروز صحبت کردیم. او در رابطه با اینکه تیم‌ها ترجیح می‌دهند در دربی به نتیجه تساوی برسند، گفت: بر عکس تصور اینکه هوادارها فکر می کنند تیم‌ها دوست دارند این بازی به تساوی برسد، سرخابی‌ها دوست دارند این بازی را ببرند چون هر دو تیم در کورس قهرمانی هستند.

او ادامه داد: «به هر حال سپاهان هم یک ضلع دیگر کورس قهرمانی است و اگر استقلال و پرسپولیس برای تساوی بازی کنند در حقیقت مسیر قهرمانی سپاهان را هموار می‌کنند». قربانی معتقد است که دربی ۱۰۰ تماشاگر پسند خواهد شد: «به نظرم اینکه این بازی باید یک برنده داشته باشد باعث می شود که بازی زیبایی را شاهد باشیم.»

او ادامه داد: «به نظر من هر دو تیم با همان سیستم همیشگی خودشان به زمین می آیند، پرسپولیس۲ـ۴ـ۴ بازی می کند و استقلال هم سیستم پایه اش ۳ـ۳ـ۴ است. تیمی برنده زمین خواهد بود که بتواند در جا به جایی‌هایش در زمین، برتری عددی درست کند.»

از پیروز قربانی در مورد خط حمله استقلال که بهترین خط حمله لیگ است سوال کردیم. او پاسخ داد: «در مقام مقایسه، مهاجمان استقلال به مدافعان حریف برتری دارند. مدافعان پرسپولیس هم باید اجازه ندهند به فوروادها در شرایط ایده‌آل توپی برسد و بتوانند در فاز دفاعی برتری عددی درست کنند. البته استقلال بر خلاف پرسپولیس در دفاع نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد.»

او در پایان گفت: «روی کاغذ، استقلال به لحاظ خط حمله خلاقی که دارد به پرسپولیس برتری دارد، اما به طور حتم پرسپولیسی ها هم برای خنثی کردن تاکتیک استقلال برنامه دارند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: