بارندگی شدید در کردستان؛ مراقب صاعقه باشید

همزمان با بارندگی شدید؛ احتمال لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و برخورد صاعقه در استان کردستان پیش‌بینی شده است.

کد خبر: ۱۴۸۴۳۴
۱۱:۴۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

دیدارنیوز: براساس اعلام هواشناسی امروز در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، سمنان، ایلام، لرستان، دامنه‌ها و ارتقاعات البرز و زاگرس مرکزی رگبار باران و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

فردا دوشنبه نیز با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور رگبار و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

در همین زمینه رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی استان کردستان به آخرین وضعیت جوی آب و هوایی پرداخت و با اشاره به نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهار داشت: هم‌اکنون شاهد بارش شدید در سطح استان به ویژه سنندج بوده و پدیده غالب افزایش پوشش ابر و وزش باد در بعدازظهر نیز پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه تا اواخر امروز امکان بارش‌های رگباری و پراکنده در برخی از نقاط استان وجود دارد، گفت: برای روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه شاهد عبور موجی از نیمه غربی کشور خواهیم بود که موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد گاهاً شدید، در بعضی از ساعات رگبار باران و رعد و برق و بارش تگرگ خواهد شد.

صدیقی با اشاره به صدور اخطار زرد هواشناسی در کردستان، هشدار داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری امکان آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در برخی از نقاط استان در انتظار است.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد در طول روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه بر روی عراق، شرایط شکل‌گیری گردوخاک بر روی این مناطق وجود داشته و انتقال بخشی از آن به سطح استان دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان یادآور شد: در این شرایط جوی لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، رانش زمین و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت به‌ویژه چادر‌های مسافرتی و خسارت به صنعت کشاورزی دور از انتظار نیست؛ بنابراین انتظار می‌رود شهروندان از تردد‌های غیرضروری خودداری کرده و در صورت تردد، تجهیزات و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو را به همراه داشته باشند.

صدیقی همچنین؛ بر ضرورت خودداری از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها در نواحی سردسیر تأکید کرد.

از روز گذشته با ورود سامانه جدید بارشی، بارش‌ها در برخی از نقاط استان آغاز و از بامداد امروز کم کم شدت گرفته و اکنون در سنندج شاهد بارندگی شدید هستیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: