عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد

انتقاد از دولت؛ چرا انتخاب وزیر آموزش و پرورش در اولویت نیست؟

کیومرث سرمدی واله، عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس به انتقاد از دولت سیزدهم پرداخت و گفت: متاسفانه تاکنون انتخاب وزیر آموزش و پرورش و مسئولان فعال در این وزارتخانه در اولویت برنامه‌های دولت نبوده، بنابراین لازم است در این مرحله رییس جمهور روند انتخاب وزیر برای این وزارتخانه را تسریع و فردی را برای فعالیت در این حوزه به مجلس معرفی کند که از تجربه و اطلاعات کافی برخوردار باشد.

کد خبر: ۱۴۸۴۲۵
۱۰:۳۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

دیدارنیوز: عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از اینکه تاکنون انتخاب وزیر آموزش‌وپرورش و مسئولان این وزارتخانه در اولویت برنامه‌های دولت نبوده است از رییس‌جمهور خواست تا روند معرفی وزیر جدید را تسریع کند.

کیومرث سرمدی واله، با اشاره به اولویت‌هایی که باید در دستورکار وزیر آموزش و پرورش جدید برای اداره این وزارتخانه قرار گیرد، گفت: یکی از اولویت‌های مهمی که باید توسط وزیر بعدی آموزش و پرورش که قرار است معرفی شده و از مجلس رای اعتماد بگیرد، پیگیری شود، بازنگری در نیرو‌های کلیدی در سطح معاونان و بعضا مدیران ستادی است که پُست‌های مهم و حساسی دارند چرا که بکارگیری افراد فاقد تجربه و اطلاعات کافی برای فعالیت در این پُست‌ها که صرفا از طریق رابطه معرفی می‌شوند مشکلات جدی برای این وزارتخانه ایجاد خواهد کرد.

ضرورت بازنگری در آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان توسط وزیر جدید

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: توجه به معلمان و بازگرداندن اعتماد آن‌ها که تحت تاثیر بی‌تدبیری‌های اخیر قرار گرفته است از دیگر اولویت‌هایی است که وزیر جدید باید به طور جدی پیگیری کند و در راس آن بازنگری در آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان که قانونی مترقی است و بعد از چندین سال معطلی در این دوره از مجلس به تصویب رسید از دیگر موارد مهمی است که باید در اولویت پیگیری قرار گیرد به گونه‌ای که مواردی که در آن لحاظ می‌شود قابل استناد، ارزیابی و قضاوت باشد چرا که در صورتی که این مهم محقق شود قطعا تعیین امتیاز و رتبه معلمان آسانتر و قابل استنادتر خواهد بود و بعد از این اعتراضی را نیز به همراه نخواهد داشت.

ساماندهی نیرو‌های غیررسمی باید در اولویت دستورکار وزیر جدید آموزش و پرورش قرار گیرد

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف نیرو‌های حق‌التدریسی، خرید خدمات، نهضتی و پیش دبستانی از دیگر موضوعات مهمی است که وزیر جدید آموزش و پرورش باید با اولویت پیگیری کند، ضمن اینکه مجلس نیز آمادگی دارد در صورت ارائه لایحه از سوی دولت به این موضوع ورود پیدا کند آن هم در شرایطی که از یک سو با کمبود معلم مواجه هستیم و از سوی دیگر این نیرو‌ها که عمدتا از جوانان تحصیلکرده و توانمند هستند باید ساماندهی شوند.

وی افزود: ساماندهی نیرو‌های خدماتی و سرایداران که از مظلوم‌ترین اقشار فعال در آموزش و پرورش هستند از دیگر موضوعاتی است که باید در اولویت برنامه‌‎های وزیر جدید آموزش و پرورش قرار گیرد چرا که میزان حقوق و مزایای آن‌ها به حدی پایین است که زندگی خود را با سختی سپری می‌کنند، همچنین ساماندهی نیرو‌های ستادی و فعال در ادارات کل و مناطق از دیگر موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: آنچه مسلم است برای رسیدن به یک آموزش و پرورش خلاق و تربیت نسلی جوان، کارآمد و تحصیلکرده تمام افرادی که در مجموعه آموزش و پرورش فعالیت دارند از کارکنان اداری و معلمان تا سرایداران و رانندگان در این چرخه موثر هستند بنابراین چه به لحاظ تامین منابع مالی برای پرداخت حقوق مکفی به آن‌ها و چه آموزش‌های فنی و تخصصی باید مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانیم این وزارتخانه را به یک نقطه ایده‌آل برسانیم.

به نقل از خانه ملت، عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه تاکنون انتخاب وزیر آموزش و پرورش و مسئولان فعال در این وزارتخانه در اولویت برنامه‌های دولت نبوده، بنابراین لازم است در این مرحله رییس جمهور روند انتخاب وزیر برای این وزارتخانه را تسریع و فردی را برای فعالیت در این حوزه به مجلس معرفی کند که از تجربه و اطلاعات کافی برخوردار باشد تا در فرصت باقی مانده از این دولت بتواند معضلات ایجاد شده در این حوزه را رفع کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: