تیم آرتتا بازهم امتیاز از دست داد تا سیتی امیدوارتر شود

استرس پایان فصل، بلای جان آرسنال

تیم آرسنال بازهم در لیگ جزیره متوقف شد تا مسیر قهرمانی این تیم با حضور رقیب سرسخت و قدرتمندی چون منچسترسیتی کاملا ناهموار شود.

کد خبر: ۱۴۸۳۷۰
۰۸:۱۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

دیدارنیوز: آرسنال برای سومین دیدار متوالی در لیگ برتر امتیاز از دست داد.

یک تساوی بدهنگام دیگر از آرسنال برای سومین هفته متوالی این بار مقابل ساوتهمپتون درحالی رقم خورد که منچسترسیتی بی‌رحمانه امتیازات را با نهایت خساست جمع‌آوری می‌کند و حالا آرسنال این بار نه برای قهرمانی، بلکه برای باقی ماندن در کورس تا هفته پایانی چاره‌ای جز پیروزی مقابل سیتی در اتحاد ندارد.

تا پیش از به صدا درآمدن سوت آغاز دیدار مقابل ساوتهمپتون، تساوی در دیدار رو در رو با سیتی به سود آرسنال بود، اما حالا پس از به صدا درآمدن سوت پایان دیدار، تساوی در دیدار رو در رو منچسترسیتی را به قهرمانی لیگ برتر نزدیک خواهد کرد. شاید بتوان با قاطعیت گفت نتیجه بازی رو در روی آرسنال مقابل سیتی در شب ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) به میزبانی اتحاد، سرنوشت قهرمانی را مشخص خواهد کرد و این مهم، دلیلی به جز سومین تساوی متوالی آرسنال مقابل ساوتهمپتون پس از لیورپول و وستهام ندارد.

کابوسِ شل آغاز کردن بازی‌های خانگی

در دیداری که آرسنال هرگز موفق نشد از حریف قعرنشینی که مدعی نخست است پیش بیفتد، ساوتهمپتون برای کسب ۳ امتیاز حساس خارج از خانه مقابل صدرنشین لیگ برتر، تنها چند ثانیه کم آورد. در این دیدار ابتدا آرسنال با ۲ گل پیش از دقیقه ۱۵ سکته کرد و در نهایت بار دیگر اختلاف را در نیمه دوم ۲ گله دید و اگر گل‌های اودگارد و ساکا در دقایق ۸۸ و ۹۰ نبود، آرسنال از نگه داشتن همین یک امتیاز هم در امارات عاجز می‌ماند.

انگار وحشت آنفیلد هنوز با صدرنشین بلامنازع لیگ برتر انگلیس در هفته‌های اخیر همراه مانده و پس از اینکه توپچی‌ها از شکست مقابل لیورپول گریختند، هم مقابل وستهام از کسب پیروزی عاجز ماندند و هم ۲ امتیاز مقابل ساوتهمپتون از دست دادند و چنین تجربه وحشت‌آوری به مدت ۲۷۰ دقیقه برای تیمی که در کورس قهرمانی حاضر است، چیزی جز از دست دادن شانس قهرمانی در بر نخواهد داشت.

محکوم به پیروزی پر گل در اتحاد

حالا آرسنال با ۲ بازی بیشتر نسبت به منچسترسیتی، در صدر جدول ۷۵ امتیازی است و در ادامه فصل باید هم در خانه نیوکاسل به میدان برود و هم برایتون را پیش رو خواهد داشت. از طرف مقابل منچسترسیتی که بازی رو در رو با آرسنال را هم میزبان است، تنها مقابل برنتفورد، برایتون، فولام و اورتون خارج از خانه به میدان خواهد رفت و با میزبانی در ۴ بازی باقی مانده تنها ۵ امتیاز از آرسنال کمتر دارد. با صرف نظر از نتیجه دیدار رو در رو، ۶ امتیاز دست نخورده برای شاگردان پپ باقی مانده و نکته اینجاست در صورت برابر شدن امتیازات در پایان فصل، تفاضل گل سیتی هم کاملا برتر است (۷+) و آرسنال برای قهرمانی چاره‌ای جز برتری با اختلاف ۳ گل در اتحاد نخواهد داشت؛ اتفاقی که آخرین بار سال ۲۰۱۰ رخ داده است!

در این دیدار اگر ساوتهمپتون در واپسین لحظات ۲ امتیاز از دست نمی‌داد، یک پله صعود در جدول رده‌بندی تجربه می‌کرد، اما موفق نشد از اندوخته‌اش دفاع کند و این یک امتیاز تنها منچسترسیتی و صدالبته دیگر قعرنشینان مستاصل را خوشحال کرد. آرسنال مقابل ساوتهمپتون در ثانیه ۲۷ دروازه‌اش را باز شده دید تا سریع‌ترین گل‌های فصل جاری لیگ برتر، هر ۲ به دست تیم‌های قعرنشین وقت و در استادیوم امارات وارد دروازه آرسنال شود؛ یکی ثانیه ۹ مقابل بورنموث و دیگری ثانیه ۲۷ مقابل ساوتهمپتون.

ناله سرد قدیس‌ها

قدیس‌ها که فعلاً نمی‌خواهند خداحافظی‌شان با لیگ برتر قطعی شود، اولین تیم در تاریخ لیگ برتر لقب گرفتند که هفته را به‌عنوان تیم قعرنشین آغاز می‌کنند و در آن دیدار موفق به زدن ۳ گل مقابل صدرنشین لیگ می‌شوند و نکته جالب توجه اینجاست در دیدار‌های این فصل، فقط ساوتهمپتون (یک) تعداد کلین‌شیت‌های خانگی کمتری نسبت به آرسنال (۳) داشته است؛ بنابراین پر واضح است اگر آرسنال در دیدار هفته آینده مقابل سیتی موفق به کسب پیروزی نشود، با مداد و از قضا بسیار پر رنگ باید نام سیتیزن‌ها را به‌عنوان قهرمان فصل جاری لیگ برتر حک کرد.

استرس پایان فصل، بلای جان آرسنال

آرسنال در تورنمنتی که دست بالاتر را با ۸ امتیاز اختلاف نسبت به سیتی داشت، تمرکزش را تنها و تنها بر قهرمانی در لیگ برتر گذاشت. از قضا رقیبش در کورس برای کسب ۳ جام به طور فشرده در حال جنگیدن است، اما تیم لندنی ناگهان جا زد و از دست دادن ۶ امتیاز در ۳ هفته متوالی، شانس مسلم قهرمانی را به رقیب باتجربه‌تر واگذار کرد؛ اتفاق تلخی که اگر در پایان فصل برای آرسنال رخ دهد در نهایتِ این فصلِ پر انرژی و فرسایشی، شاگردان آرتتا را برای فصل آینده هم ممکن است به حالت اغما وارد کند و افسردگی ناشی از نایب قهرمانی با احتمالاً بیش از ۸۵ امتیاز تا مدت‌ها با توپچی‌ها همراه خواهد بود. لازم به یادآوری نیست که منچسترسیتی در ۱۵ بازی اخیرش از ابتدای ماه فوریه تاکنون، شکست‌ناپذیر بوده است.

زوج طلایی آرسنال

ساکا با ۲۳ و مارتینلی با ۲۰ بار ثاتیر روی گل‌های آرسنال دومین زوج تهاجمی ۲۱ و زیر ۲۱ سال یک تیم لیگ برتر هستند که در یک فصل هر کدام روی حداقل ۲۰ گل تیمشان تاثیر داشته‌اند. اولین زوج، رونالدو و رونی در منچستریونایتد در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ بودند.

قاتلی که عاشق بود

والکات که روزگاری عشقش به آرسنال را حتی هنگام بیرون رفتن از زمین با برانکارد و با نشان دادن عدد گل‌های آرسنال به هواداران تاتنهام نشان می‌داد، حالا مقابل عشق سابقش گل می‌زند. او پس از رابین فان‌پرسی ۴۶، اوبامیانگ ۴۳ و ژیروی ۴۰ گله، چهارمین بازیکن گلزن در بازی‌های لیگ برتری به میزبانی آرسنال است. او در هر ۲ بازی اخیر ساوتهمپتون در این ورزشگاه گل زده و شمار گل‌هایش در استادیوم امارات را به ۳۹ رسانده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: