چند استان با خشکسالی مواجه‌اند؟

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو می‌گوید که متوسط پرشدگی سد‌های کشور ۶۴ درصد است و در پنج استان مازندران، گلستان، خراسان رضوی، لرستان و سیستان و بلوچستان و برخی دیگر از استان‌ها شرایط خشکسالی داریم.

کد خبر: ۱۴۸۲۹۹
۱۲:۵۵ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۲

دیدارنیوز: وزیر نیرو گفت: در مازندران، گلستان، خراسان رضوی، لرستان و سیستان و بلوچستان و برخی دیگر استان‌ها شرایط خشکسالی داریم.

علی‌اکبر محرابیان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت تکمیل ظرفیت سد‌های کشور، اظهار کرد: میزان پرشدگی سد‌ها حدوداً ۶۳ تا ۶۴ درصد است. در برخی مناطق کشور، سد‌ها در مرحه سرریز هستند و وضعیت خوبی دارند و در برخی مناطق کشور نیز متاسفانه وضعیت سد‌ها متفاوت است.

وی در رابطه با میزان آب سد‌های کشور، اظهار کرد: ۱۲ درصد با شرایط طبیعی فاصله داریم، اما نسبت به سال گذشته به همین میزان رشد داریم. یعنی وضعیت متوسط کشور از سال گذشته بهتر است.

وزیر نیرو یادآور شد: در مازندران، گلستان، خراسان رضوی، لرستان و سیستان و بلوچستان و برخی دیگر از استان‌ها شرایط خشکسالی داریم و امیدواریم که طی ماه‌های آینده شاهد بارش‌هایی باشیم که این کمبود‌ها را جبران کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: