انتقاد نماینده مجلس از جاده‌ها و کیفیت خودروهای داخلی

اسماعیل حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به انتقاد از وضعیت نامناسب جاده‌ها و کیفیت پایین خودرو‌های داخلی پرداخت و گفت: حجم تصادفات و آمار کشته شدگان در تصادفات جاده‌ای بیشتر به استان سیستان و بلوچستان باز می‌گردد.

کد خبر: ۱۴۷۸۳۵
۱۷:۴۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۲

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وضعیت نامناسب جاده‌ها و کیفیت پایین خودرو‌های داخلی که در فضای غیر رقابتی تولید می‌شوند از عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر تصادفات جاده‌ای به شمار می‌رود.

اسماعیل حسین زهی در گفتگو با ایسنا با اشاره به عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر براثر تصادفات جاده‌ای به ویژه در ایام نوروز، بیان کرد: حجم تصادفات و آمار کشته شدگان در تصادفات جاده‌ای بیشتر به استان سیستان و بلوچستان باز می‌گردد. استان سیستان و بلوچستان در صدر لیست آمار کشته شدگان در تصادفات جاده‌ای قرار دارد. متاسفانه تمام جاده‌های استان دوطرفه است. ما در برخی استان‌ها بزرگراه و در برخی استان‌های دیگر آزادراه داریم، اما در استان سیستان و بلوچستان جاده‌های دو طرفه داریم.

نصف آمار کشته شدگان در تصادفات جاده‌ای به استان سیستان و بلوچستان باز می‌گردد

وی در ادامه اظهار کرد: مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها در وهله اول به کیفیت خودرو‌ها باز می‌گردد و در وهله دوم به خطای نیروی انسانی و رانندگان مربوط می‌شود. عدم توجه به نکات راهنمایی و رانندگی بیشتر منجر به واژگونی خودرو‌ها و مرگ سرنشینان می‌شود. اما در تصادفات جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان خودرو‌ها شاخ به شاخ باهم تصادف می‌کنند. تقریبا نصف آمار کشته شدگان در تصادف جاده‌ای در ایام نوروز امسال به استان سیستان و بلوچستان باز می‌گردد.

هر سال آمار کشته شدگان ارائه می‌شود اما...

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر سال این آمار ارائه می‌شود، اما وزارت راه شهرسازی هیچ گونه توجهی به وضعیت جاده‌ها ندارد. باید یکبار برای همیشه بودجه‌ای تخصیص داده شده و کریدور شمال به جنوب که از اهمیت بالایی برخوردار است تکمیل شود. کیفیت خودرو‌ها نیز عامل اساسی در بالا بودن آمار مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای است.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه رقابتی در بازار تولید خودرو‌های داخلی وجود ندارد. نیاز است خودروساز‌های داخلی حداقل در کنار افزایش روزافزون قیمت ها، مقداری توجه به ایمنی و کیفیت خودرو‌های تولیدی داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: