مشکلاتی که حل نمی‌شوند

حذف از آسیا، درد مشترک سرخ‌آبی!

در حالی که هواداران استقلال از حضور این تیم در آسیا تقریبا نا‌امید شده‌اند، به نظر می‌رسد پرسپولیس هم شرایط حضور در آسیا را ندارد و این غم مشترک دو رقیب دیرینه است.

کد خبر: ۱۴۷۷۶۷
۱۵:۵۰ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: رسانه رسمی باشگاه استقلال بعد از جنجال‌های هفته قبل اعلام کرده "در روزهای اخیر اخبار مختلفی درباره وضعیت پرونده استراماچونی در رسانه‌ها منتشر شده که بیشتر آنها گمانه زنی است و مبنای حقوقی ندارد"، اما این موضع‌گیری هم تا این لحظه مبنای مستحکمی ندارد!

حامد افضلی، مدیر بین الملل باشگاه استقلال در این خصوص گفته: «این طور نیست که مهلت پرداخت طلب استراماچونی ۳۱ فروردین باشد و پس از آن باشگاه با محرومیت نقل و انتقالاتی و یا کسر امتیاز رو به رو‌ شود. بر اساس قوانین فیفا که به صراحت هم اعلام شده، طبق رای فیفا، باشگاه باید تا ۳۰ روز مطالبات سرمربی پیشین خود را پرداخت نماید اما در صورتی که یکی از طرفین پرونده درخواست گرندز رای یا جزییات پرونده را داشته باشد، زمان پرداخت پول تا زمان اعلام جزییات رای به تعویق می‌افتد.»

او همچنین افزوده: «باشگاه استقلال دوم فروردین و پس از اعلام رای پرونده استراماچونی، درخواست گرندز پرونده را داده و با توجه به اینکه هنوز گرندز رای اعلام نشده، مهلت بیشتری برای پرداخت این پول وجود دارد و اعلام تاریخ نهایی ۳۱ فروردین، درست نیست.»

با وجود این اظهار نظر رسمی هم اما وضعیت مدیریتی در باشگاه استقلال آنقدر شرایط پیچیده است که به نظر نمی‌رسد مقامات باشگاه برای مهلت بعدی هم برنامه‌ای داشته باشند و اساسا تهیه پول برای تسویه همه بدهی‌ها چیزی در حد غیرممکن است. مناظره علی فتح‌الله زاده و حسین قربان‌زاده رییس بخش خصوصی سازی در تلویزیون باعث شده ماجراهای جدیدی پیدا شود و بعضی پرونده ها رو شود و گفته شده نه تنها دیگر به استقلال کمک مالی نمی‌شود بلکه مدیر عامل استقلال باید ۵ میلیارد هم پس دهد!

پیچیده‌تر از آن هم اینکه بعد از هر بازی هم از مربی گرفته تا بازیکن، علیه مدیریت باشگاه مصاحبه می کنند. گرچه وزارت ورزش اعلام کرده فتح‌الله زاده تا پایان فصل ماندنی است ولی به احتمال زیاد این مدیر به زودی برکنار می شود و ظاهرا قرار است حجت کریمی یکی از اعضای فعلی هیات مدیره، جای او را به عنوان سرپرست موقت بگیرد تا مدیر جدید انتخاب شود. تا امروز و با وجود تجمع مسالمت آمیز هواداران آبی، هنوز که هیچ تغییری در مدیریت باشگاه رخ نداده است.

یک بحران موازی

بعد از جریان‌های پیش‌آمده درباشگاه آبی، گفته شد اگر استقلال نتواند در آسیا شرکت کند پرسپولیس گزینه دیگر فوتبال ایران برای آسیا خواهد بود اما این اتفاق هم ظاهرا به سادگی رخ نخواهد داد. در حالی که مسئولان باشگاه اصرار دارند که مشکلات پرسپولیس تنها مربوط به امور سخت افزاری است و مشکلی برای بارگذاری اطلاعات در سایت کنفدراسیون آسیا وجود ندارد اما شنیده می شود که مشکل دولتی بودن سرخ‌آبی‌ها و داشتن مالک مشترک که از یک طرف و بدهی‌های مالیاتی از طرف دیگر، سرخ‌ها را نیز به سوی حذف از آسیا رهنمون کرده و به نظر می رسد که برای دومین فصل متوالی باید دو تیم پرطرفدار تهران را حذف ‌شده از آسیا بدانیم.

هر چند تیم‌هایی مثل سپاهان و یا شاید گل گهر شانس حضور در آسیا را داشته باشند ولی حذف شدن دو تیم پر طرفدار فوتبال ایران بدون تردید یکی از نقاط تاریک وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: