کارزاری در رابطه با «اعتراض به رتبه‌بندی معلمان» منتشر شد

جمعی از فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش در کارزاری با عنوان «اعتراض به رتبه‌بندی معلمان» به شیوه اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان اعتراض کردند. در متن این کارزار آمده است:

کد خبر: ۱۴۷۶۸۶
۱۳:۳۵ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۲


دیدارنیوز: جمعی از فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش در کارزاری با عنوان «اعتراض به رتبه‌بندی معلمان» به شیوه اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان اعتراض کردند. در متن این کارزار آمده است:

«با توجه به اینکه از اهداف مهم رتبه‌بندی اجرای عدالت در پرداخت حقوق کارمندان بوده است، ولی اجرای این طرح با نواقص زیادی همراه می‌باشد. از جمله این نواقص:

۱_ تبعیض ناروا بین فرهنگیان. یعنی کسب رتبه ۳ برای کسی که ابتدای خدمت اوست یا کسب رتبه ۱ یا ۲ برای کسی که ۲۰ یا ۲۵ سال صادقانه و جهادگرانه خدمت کرده است.

۲_ بی‌توجهی و بی‌مهری شدید نسبت به کسانی که با روحیه جهادی طی سال‌های متمادی خدمت کرده‌اند و در حال حاضر در آستانه بازنشستگی هستند و هیچ سند و مدرکی برای بارگذاری در سامانه رتبه‌بندی ندارند. در حالی که مسئولین مدرسه و اداره آن‌ها را می‌شناسند و یا بعضاً به جهت تعویض نیرو‌ها از آن‌ها شناختی ندارند.

۳_ این شیوه اجرا سبب تحقیر شدید فرهنگیان شده و حس ناامیدی و بدبینی نسبت به مسئولین را به دنبال داشته است.

۴_ همچنین اجرای این طرح در آینده سبب سهل‌انگاری معلمین در امر تدریس و از بین رفتن دلسوزی لازم نسبت به دانش آموزان خواهد.

۵_ با توجه به اینکه سالانه هزینه‌های مادی و انسانی زیادی برای آموزش و ارتقا و ارزشیابی به صورت حضوری و میدانی صرف شده و همه دارای رتبه و طبقه و ارزشیابی ریز به ریز یک ساله و سه ساله و شش ساله هستند، چه ضرورتی داشت که دوباره سامانه و برنامه سنجش از ۱ تا ۳۰ ساله راه‌اندازی شده و علاوه بر هزینه سنگین، اعصاب همه فرهنگیان را به هم بریزد؟

۶ _وقتی جلسات و کمیسیون‌ها اثرگذار خواهد بود که نمایندگانی از معلمان مخصوصاً از شهرستان‌ها حضور داشته باشند.

۷_ رتبه‌بندی باید بر اساس ۱- سنوات خدمت ۲- ارزشیابی سالانه ۳- ضمن خدمت ۴- مدرک تحصیلی باشد که همه همکاران از آن آگاه بوده و مدارک خاصی نمی‌خواهد؛ بدین جهت سلیقه شخصی مدیر و ارزیاب‌ها در آن وارد نشده و حق هیچ همکاری ضایع نخواهد شد و همه انشاءالله از رتبه‌بندی راضی و از دولت محترم به خاطر اجرای این کار مهم که دولت‌های مختلف تن به زحمت اجرایی آن ندادند تشکر خواهیم کرد.»

کارزار «اعتراض به رتبه‌بندی معلمان» با آدرس اینترنتی https://www.karzar.net/۶۹۶۰۸ از فروردین ماه سال جاری آغاز شده و تا لحظه انتشار این خبر بیش از ۹۹۶۳ نفر آن را امضا نموده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: