در نیمه نخست ماه رمضان انجام شد؛

آزادی ۹۸ زندانی جرایم غیرعمد در اصفهان

مدیر ستاد دیه اصفهان: از ابتدای ماه رمضان با ۲۱ هزار و ۱۶۲ مورد واریزی به حساب‌های ستاد دیه استان، زمینه آزادی ۹۵ زندانی مرد و ۳ محبوس زن گرفتار بابت ارتکاب جرایم غیرعمد را فراهم کردند.

کد خبر: ۱۴۷۶۸۵
۱۳:۳۰ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۲

 

دیدارنیوز: مدیر ستاد مردمی دیه اصفهان با اعلام اینکه از ابتدای ماه رمضان تا به امروز ۹۸ زندانی جرایم غیرعمد از بند حبس رهایی شدند، گفت: از ابتدای ماه رمضان با ۲۱ هزار و ۱۶۲ مورد واریزی به حساب‌های ستاد دیه استان، زمینه آزادی ۹۵ زندانی مرد و ۳ محبوس زن گرفتار بابت ارتکاب جرایم غیرعمد را فراهم کردند.

اسدالله گرجی‌زاده ضمن تقدیر از همیاری اقشار مختلف جامعه در آزادی زندانیان بدهکار مالی ناشی از جرایم غیرعمد، اظهار کرد: با وجود تقارن ماه ضیافت الهی با ایام نوروز و تعطیلات رسمی در کشور، اما خیران اصفهانی شگفتی‌ساز شدند و از ابتدای ماه رمضان با ۲۱ هزار و ۱۶۲ مورد واریزی به حساب‌های ستاد دیه استان، زمینه آزادی ۹۵ زندانی مرد و ۳ محبوس زن گرفتار بابت ارتکاب جرایم غیرعمد را فراهم کردند.

وی با اشاره به افزایش ۷۷ درصدی مشارکت‌های مردمی نسبت به مدت مشابه رمضان سال گذشته افزود: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند اصفهان در ماه رمضان علاوه بر برگزاری سی آیین گلریزان تلویزیونی در قاب سیمای استان، با تدارک در برپایی ۴۶ آیین ویژه آزادی در سطح زندان‌ها، مساجد و برخی مجتمع‌های اقتصادی استان تلاش دارد، جمع کثیری از جمعیت یک هزار و ۱۳۳ نفره زندانیان موجود در ندامتگاه‌های نصف جهان را از بند زندان‌ها رهایی بخشد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان، یادآور شد: اگرچه عمده جلوه مشارکت نیکوکاران در حبس‌زدایی از زندان‌ها در برنامه «یک شهر ضیافت» نمود بیشتری دارد؛ اما در بازه زمانی ماه رمضان اتفاقات مبارکی در سطح شهرستان‌ها نیز اتفاقات مبارکی رقم خورده و به فرض مثال در آیین معنوی مردم شریف خمینی‌شهر با تعهد ۴۴ میلیاردریالی خیران زمینه آزادی جمع زیادی از مددجویان نیازمند فراهم شد.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده زندانیان متفاوت است و هریک را با شرایط ویژه خود آزاد می‌کنیم، تصریح کرد: برای آزادی زندانیان قسمتی از بدهی با وام، آورده خود زندانیان و در نهایت باگذشت طلبکاران تأمین می‌شود و بر اساس دستورالعملی که داریم، زندانیان آزاد می‌شوند. در حال حاضر بیش از یک هزار زندانی جرایم غیرعمد در انتظار آزادی هستند که با مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان می‌توان تمام آن‌ها را آزاد کرد تا به آغوش خانواده خود بازگردند.

گرجی زاده وضعیت کمک‌های خیران را نسبت به سال گذشته بهتر دانست و گفت: امسال میزان کمک‌ها افزایش داشته و تاکنون با وجود تعطیلات کار به‌خوبی پیش رفته است. از متقاضیان برای کمک به آزادی زندانیان درخواست داریم که به ستاد دیه در خیابان نیک‌بخت مراجعه کنند یا از طریق شماره‌حساب بانک ملی به شماره ۰۱۰۵۵۰۶۳۷۰۰۰۷ و کارت ملی به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۴۳۲۱ به نام ستاد دیه اصفهان مبالغ مدنظر خود را صرف کمک به آزادی زندانیان کمک کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: