به دنبال شکایت یک نهاد امنیتی از نعمت احمدی، حقوق‌دان

نعمت احمدی: شلاق به پرداخت جریمه نقدی تبدیل شد

نعمت احمدی به دیدار گفت: مصاحبه‌ای با روزنامه ستاره صبح داشتم که یکی از نهاد‌های امنیتی شاکی شد و با اصرار هیات منصفه به شلاق محکوم شدم، اما با پی‌گیری حقوقی قاضی، محکومیت شلاق را به جریمه نقدی تبدیل کرد.

کد خبر: ۱۴۵۸۸۲
۱۶:۳۷ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: ماه پیش مطلبی از نعمت احمدی وکیل دادگستری پیرامون اعتراضات و حوادث اخیر در روزنامه ستاره صبح منتشر شد، که منجر به شکایت یک نهاد امنیتی از مدیر مسئول روزنامه و شخص نعمت احمدی شد.

نعمت احمدی در همین رابطه به سرویس سیاسی دیدارنیوز گفت: «قرارگاه ثارالله از من شکایت کرد. دادگاه با تسامح برخورد کرد، اما هیات منصفه دست دادگاه را بسته بود. این هیات منصفه از دهه شصت تا کنون عوض نشده اند و تقریبا همان افراد دهه شصت هستند».

وی با تاکید بر اینکه ما اگر نقدی داریم به عملکرد هیات منصفه است و نه دادگاه، خاطرنشان کرد: «هیات منصفه در رابطه با این مصاحبه اعلام کرد مجرم است و جای تخفیف هم ندارد. دادگاه، اما رعایت کرد، ۴۰ ضربه شلاق را به ۵ میلیون تومان جریمه نقدی تبدیل کرد. به هر حال من هم اگر رییس دادگاه بودم، بر حسب وظیفه مجبور بودم رای لازم را صادر کنم و در این فقره من نقدی به دادگاه و قاضی ندارم».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: